مشخص شدن دلایل واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در بررسی‌های کمیسیون عمران
مشخص شدن دلایل واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در بررسی‌های کمیسیون عمران
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بررسی های کمیسیون نشان می دهد اتوبوس حامل خبرنگاران دارای مجوز و صورت وضعیت قانونی نبوده و به صورت امانت از شرکت سیمان گرفته شده بود.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد اقبال شاکری با اشاره به بررسی حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در کمیسیون عمران، بیان کرد: اتوبوس با این وضعیت از سه پاسگاه گذشته اما متاسفانه مورد اعمال قانون قرار نگرفته است. خود اتوبوس نیز با اینکه معاینه فنی داشته اما بخشی از مدار الکتریکی آن کار نمی کرده است. متاسفانه به علت سرعت زیاد و عدم کنترل بعد از برخورد با گاردریل و دیواره پل چپ کرده و متاسفانه دو تن از خبرنگاران جان خود را از دست داده و تعداد زیادی مصدوم شدند.”مشخص شدن دلایل واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در بررسی‌های کمیسیون عمران”

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) برای کنترل حمل و نقل عمومی هماهنگ نبوده و کار نمی کرده است. دو ماه از چرخه عمر مفید اتوبوس گذشته بوده و نباید از آن استفاده می شد. از سوی دیگر در این سفر نباید از این اتوبوس استفاده می شد. باتوجه به وضعیت جاده باید از ون یا مینی بوس استفاده می کردند.

شاکری در پایان تصریح کرد: قصور دستگاه های نظارتی کاملا محرز است. اعم از پلیس راه، شرکت های حمل و نقل، اداره راهداری کشور و سازمان محیط زیست و کارخانه ای که این ماشین را به سازمان محیط زیست به امانت داده است. فعلا پروانه راننده لغو شده و دادگاه در حال بررسی است تا سهم قصور هرکدام را مشخص کند.

محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به پرسش ایسنا درباره حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست و  موضع رئیس این سازمان در این زمینه، اظهار کرد: شما می‌دانید که هم آقای کلانتری در آن مراسم ترحیم دیروز شرکت کردند و همه جا هم رفتند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبات امروز هیئت دولت اظهار کرد: امروز مصوبه‌ای داشتیم و دولت رییس کل بانک مرکزی را تثبیت کرد. ما براساس اساسنامه بانک مرکزی عمل کردیم که می‌گوید در صورتی که رئیس کل بانک مرکزی به هر دلیلی کنار رود تا یک ماه قائم مقام وی اختیار اداره بانک مرکزی را دارد اما بعد از این مهلت باید رئیس کل بانک مرکزی تعیین شود و به همین جهت این اقدام امروز در دولت انجام شد.”مشخص شدن دلایل واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در بررسی‌های کمیسیون عمران”

واعظی افزود: بنابراین این کار معنایش چنین نیست که ما فردی را مشخص کردیم تا برای دولت بعدی تعیین تکلیف کنیم. آقای کمیجانی هم که انتخاب شدند این آمادگی را دارند و اعلام کردند که به محض تشکیل دولت سیزدهم از رییس‌ دولت بعدی می‌خواهند که فردی را انتخاب کند.

  • منبع خبر : ایسنا