مشکلات بازاریان و کسبه قطعا مورد پیگیری و بررسی قرار می‌گیرد
مشکلات بازاریان و کسبه قطعا مورد پیگیری و بررسی قرار می‌گیرد

رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد که مشکلات بازاریان و کسبه قطعا مورد پیگیری و بررسی قرار می‌گیرد و هیچ کس در حل آن ذره‌ای تردید ندارد اما این مسئله با آشوب و درگیری‌ها فرق دارد که از سوی دشمن برنامه‌ریزی شده است. در پی نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت‌های صورت گرفته که با […]

رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد که مشکلات بازاریان و کسبه قطعا مورد پیگیری و بررسی قرار می‌گیرد و هیچ کس در حل آن ذره‌ای تردید ندارد اما این مسئله با آشوب و درگیری‌ها فرق دارد که از سوی دشمن برنامه‌ریزی شده است.

در پی نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت‌های صورت گرفته که با اتفاقات و حاشیه‌هایی در بازار تهران مواجه بود، از پنجشنبه بازار تهران به شرایط عادی بازگشت و کسبه کار خود را ادامه دادند. در این زمینه علی فاضلی – رئیس اتاق اصناف ایران – به ایسنا گفت: اتفاقات و مسائل به وجود آمده در حوزه بازار را باید در دو زمینه مورد بررسی قرار داد؛ یکی از آنها مطالبات بر حق صاحبان بنگاه‌ها و کسبه است و دوم اینکه دشمن در حوزه بازار و اقتصاد سرمایه‌گذاری بالایی برای برهم زدن تعادل در آنها انجام می‌دهد.

وی افزود: آنچه به عنوان اتفاقات و حاشیه‌ها در بازار طی روزهای گذشته شاهد بودیم، حاصل تلاش همه جانبه دشمن برای بر هم زدن نظم اقتصادی کشور بود که دو کار را به صورت توامان انجام می‌دهد که ضربه زدن به اقتصاد ایران از طریق تحریم و فشار بر کشورهای منطقه برای ضربه زدن به اقتصاد کشور و دوم تراشیدن عواملی برای ایجاد ناآرامی و آشوب از جمله ماموریت‌های دشمن به حساب می‌آید.

فاضلی گفت: صاحبان واحدهای صنفی و کسبه بازار اگر اعتراض و انتقادی نسبت به وضعیت اقتصادی‌شان دارند، این مسائل را از طریق اتحادیه‌های صنفی‌شان و روش‌های قانونی پیگیری می کنند؛ نه از راه کف خیابان. در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شد و با برگزاری جلسات متعدد با وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد مشکلات واحدهای صنفی، بررسی، پیگیری و راهکارهای حل آن اتخاذ شود. در جلسات متعدد برگزار شده صحبت‌های همه واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها شنیده شد و نهایتا شاهد بودیم که بازار عکس العمل بسیار مناسبی نسبت به این مسئله نشان داد.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: امروز شاهد حاکم شدن فضای مناسب و وضعیت عادی در بازار تهران هستیم اما باید بدانیم که د دشمن به این مسئله بسنده نخواهد کرد و به دنبال به هم ریختن نظم اقتصادی ایران خواهد بود؛ بنابراین باید حواسمان به توطئه‌های دشمن باشد و از سوی دیگر نیز به مطالبات مردم و کسبه بیشتر توجه کنیم، چراکه آنها سامان بخشی به بازار ارز و دیگر حوزه‌ها در اقتصاد را خواستار شدند که در این راستا اتاق اصناف ایران نظر خود را اعلام کرده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جلسه امروز خود با رئیس مجلس چه موضوعاتی را مدنظر قرار می‌دهید، گفت: دیدار امروز با حضور حدود ۵۰ نفر از اتحادیه‌های صنفی و ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد که مشکلات امروز بازار و اقتصاد را با رئیس قوه مقننه در میان خواهیم گذاشت، چرا که باید بپذیریم مورد هجمه در اقتصاد قرار گرفته‌ایم و با تعامل فیمابین دستگاه‌های مختلف می‌توان از پس این مشکلات برآمد.