باید نیازهای مراکز فرهنگی و دینی مرتفع شود
باید نیازهای مراکز فرهنگی و دینی مرتفع شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید نیازهای مراکز فرهنگی و دینی مرتفع شود. علی لاریجانی که امروز (یکشنبه، ۲۶ شهریور ماه) به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، در بازدید از کلیسای حضرت مریم ارومیه با بیان اینکه « این کلیسا از جاهای مقدس با سابقه تاریخی و قدمت بالا محل رجوع مسیحیان و آشوریان […]

لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید نیازهای مراکز فرهنگی و دینی مرتفع شود.

علی لاریجانی که امروز (یکشنبه، ۲۶ شهریور ماه) به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، در بازدید از کلیسای حضرت مریم ارومیه با بیان اینکه « این کلیسا از جاهای مقدس با سابقه تاریخی و قدمت بالا محل رجوع مسیحیان و آشوریان است» اظهار داشت: مسئولین میراث فرهنگی با حفظ میراث کهن دینی و رفع نیازهای این مراکز در راستای افزایش بازدید و توجه جهانیان به این اماکن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه «در تفکر اسلامی توجه خاصی به اهل کتاب و مسیحیان شده است» گفت: معجزات حضرت مسیح از قبل از تولد تا زمان مبعوث شدن در قرآن کریم اشاره شده که نشان از قرابت اسلام به مسیحیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با بررسی آثار چاپ شده از حواریون و کتاب یوحنا می‌توان نگاه عمیق به توحید را در این آثار دید.

وی با اشاره به اینکه «مسیحیت در قرآن مکتبی توحیدی است» اظهار داشت:  در مجلس و در قانون بودجه به مراکز دینی توجه شده که شامل مساجد مسلمانان و اماکن مذهبی فرق اهل کتاب می‌باشد و امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه ادامه داشته باشد.

لاریجانی مشکلات تروریستی موجود در منطقه را درد مشترک ادیان مختلف دانست و تصریح کرد: باید برای رفع معضل تروریسم در منطقه دست در دست هم تلاش کنیم.