مشکلات کارگران و معلمان با شعار دادن حل نمی شود
مشکلات کارگران و معلمان با شعار دادن حل نمی شود
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد که مشکلات کارگران و معلمان با شعار دادن و بدتر از آن با نان خوردن از سفره کوچک معلم و کارگران حل نمی شود.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد غلامحسین اسماعیلی در بیست و پنجمین نشست خبری خود در جایگاه سخنگوی قوه قضاییه با تبریک ایام پربرکت ماه مبارک رمضان ، ماه طهارت و پاکیزگی و ماه قیام و حرکت و ماه نزول قران برای هدایت بشریت و ماه تمیز حق از باطل، گفت: امسال اگر چه به لحاظ شرایط کرونایی در کشور برخی از ویژگی ها مانند جلسات مذهبی و دعا و راز و نیاز با خدای متعال کمرنگ بود و در خیلی از شهرستان هایی که وضعیت زرد و قرمز دارند، هنوز اماکن مذهبی تعطیل است اما ماه رمضان امسال ماه رزمایش کمک های مومنانه برای انسان های نیازمند بود.”مشکلات کارگران و معلمان با شعار دادن حل نمی شود”
وی افزود: اگر چه منشاء و بانیان اصلی کمک های مومنانه اهل ایمان و روزه داران بودند، اما مخاطبان آن عموم نیازمندان جامعه اند و این اقدام در جهان حتی در کشورهای اسلامی نظیر ندارد.

وی با گرامیداشت روز کارگر و مقام معلم  افزود: دست این دو قشر مانند دست امام و پدر و مادر بوسیدنی است. دو قشر ی که حق بزرگی بر ما و جامعه ما دارند البته خود آنها مشکلات خاص خودشان را همراه دارند. امروز بر متولیان امور است که در دل آنها را بشنوند و برای حل مشکلات آنها قدم بردارند. مشکلات کارگران و معلمان با شعار دادن و بدتر از آن با نان خوردن از سفره کوچک معلم و کارگران تامین نمی شود.

– حدود ۱۱ میلیون از بیمه ­شدگان رسمی تأمین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری است و علاوه بر آن حدود ۳ میلیون نفر از کارگران نیز در کارگاه ­های زیرزمینی فعالیت می­ کنند.

– امنیت شغلی، تأمین معیشت و تشکل­ یابی سه ضلع اصلی مشکلات کارگران را تشکیل می­ دهند.

– قراردادهای موقت و بی­توجهی به قانون کار در هنگام عقد قراراداد، قراردادهای سفید امضاء و ممانعت به عمل آوردن از تجمعات کارگری و اعتراضات صنفی از جمله مصادیق ناامنی شغلی در جامعه کارگری است.

– شاید علت اصلی مشکلات جدی در بحث قراردادهای کارگران مربوط به ابهامات موجود در ماده ۷ قانون کار باشد که خلاءهایی را در اجرا به وجود آورده است.

– سهم کارگر از قیمت تمام شده تولید از ۱۷ درصد در سال ۸۲ به ۵ درصد در سال ۹۶ رسیده است.

  • منبع خبر : ایسنا