۸۰درصد مصرف برق کشور قابل مدیریت است
۸۰درصد مصرف برق کشور قابل مدیریت است

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه ۲۰درصد تجهیزات برق کشور در تهران است و ۲۰ درصد مصرف هم به ۳ استان،قم،البرز و تهران اختصاص دارد گفت: ۸۰درصد مصرف برق کشور قابل مدیریت است. مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند تولید نیروگاه‌های برق آبی […]

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه ۲۰درصد تجهیزات برق کشور در تهران است و ۲۰ درصد مصرف هم به ۳ استان،قم،البرز و تهران اختصاص دارد گفت: ۸۰درصد مصرف برق کشور قابل مدیریت است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند تولید نیروگاه‌های برق آبی کاهش و در تامین برق دچار مشکل می شویم، گفت:۲۰ درصد برق کشور در ۳ استان مصرف می‌شود.

غلامرضا خوش خلق در برنامه گفت‌وگوی شبکه خبر با اشاره به اینکه ۲۰درصد تجهیزات برق کشور در تهران است و ۲۰ درصد مصرف هم به ۳ استان،قم،البرز و تهران اختصاص دارد گفت: ۸۰درصد مصرف برق کشور قابل مدیریت است.

وی افزود: ۳۵ درصد مصرف برق کشور در بخش خانگی، ۱۲ درصد در بخش کشاورزی و حدود ۳۳ درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود و ایران کشور مصرفی است با وجود این در همه زمینه‌ها حتی کشاورزی امکان مدیریت مصرف وجود دارد.

خوش خلق با اشاره به اینکه در سال ۹۰ که سال اول هدفمندی یارانه ها بود و قیمت حامل‌های انرژی افزایش یافت، مصرف ۹ درصد کاهش پیدا کرد گفت: این نشان می دهد برق در کشور ارزان و مصرف بی رویه آن به دلیل کم ارزش بودن در سبد هزینه خانوار است.

وی ظرفیت منصوبه کشور در ابتدای انقلاب را ۷هزار مگاوات خواند و افزود: در حال حاضر ظرفیت منصوبه به ۷۷ هزار مگاوات رسیده است.

خوش خلق با اشاره به تغییر زمان پیک برق در سال‌های اخیر و انتقال آن از شب به روز تصریح کرد: در سالهای اخیر پیک مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و به دلیل گرمای هوا است.

وی تعداد ساعت‌هایی را که مصرف به حداکثر میزان خود می‌رسد ۲۰۰ ساعت در تابستان اعلام کرد و گفت: منطقی نیست برای مصرف ۲۰۰ ساعت سرمایه سنگین برای ساخت نیروگاه صورت گیرد و اگر مردم مدیریت مصرف داشته باشند می توان سرمایه ساخت نیروگاه را در موارد مهمتر هزینه کرد.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از شبکه برق فرسوده است که در صورتی که مردم با اصلاح شیوه مصرف سرمایه گذاری کنند به جای ساخت نیروگاه جدید می توان برای نوسازی بخش فرسوده سرمایه گذاری کرد.

مدیرعامل برق تهران میزان مصرف برق در تابستان گذشته را ۵۶هزار مگاوات اعلام کرد و افزود: با همکاری مشترکان حدود ۴هزار مگاوات برق صرفه جویی شد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو به مشترکانی که مدیریت مصرف دارند جایزه می‌دهد.

وی گفت: به صنایع اعلام کردیم اگر ایام تعطیلات و تعمیرات خود را در زمان پیک مصرف تابستان قرار دهند شامل دریافت جایزه می شوند.

خوش خلق ادامه داد: در بخش کشاورزی هم به کشاورزانی که در ساعات پیک مصرف نداشته باشند در بقیه ساعات تخفیف می دهیم.

وی با اشاره به سختی احداث نیروگاه، نگهداری تجهیزات تولید و تولید برق گفت: روش‌های مدیریت مصرف برق ساده است و در زندگی روزمره قابل اجراست.

وی افزود: امروزه لوازم خانگی ایران هم مطابق استانداردهای روز دنیاست و بر چسب انرژی دارد.

خوش خلق با اشاره به آمادگی وزارت نیرو برای تامین برق تابستان گفت:برای ۸ طرح تولید برق، ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

*خاموشی برنامه ریزی شده‌ای نداریم اما احتمالا در تامین برق دچار مشکل می‌شویم

وی ادامه داد: خاموشی برنامه ریزی شده‌ای نداریم اما به دلیل کاهش بارندگی ها در صورتی که مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند تولید نیروگاههای برق آبی کشور کاهش می یابد و در تامین برق دچار مشکل می‌شویم.

مدیرعامل برق تهران از توقف تولید لامپ رشته‌ای در کشور خبر داد و گفت: مصرف لامپ‌های کم مصرف باعث کاهش مصرف شده است و همین موضوع هم باعث شده پیک مصرف از شب به روز منتقل شود.

وی گفت: صنعت برق پیشرو ترین صنعت در استفاده از کالای ایرانی است.