مصوبات شورای عالی امنیت ملی صرفا از سوی دبیرخانه این نهاد اعلام می‎شود
مصوبات شورای عالی امنیت ملی صرفا از سوی دبیرخانه این نهاد اعلام می‎شود
سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مواضع دبیرخانه شورا صرفا از سوی سخنگوی این نهاد اعلام می‎شود.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد کیوان خسروی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: مطالبی که امروز به عنوان مصوبات شورا و تصمیمات دبیرخانه آن در برخی رسانه‎ها منتشر شد غیر دقیق است.”مصوبات شورای عالی امنیت ملی صرفا از سوی دبیرخانه این نهاد اعلام می‎شود”

وی افزود: مصوبات شورای عالی امنیت ملی و تصمیمات دبیرخانه آن در حکم اطلاعات محرمانه بوده و اعلام آن خارج از چارچوب ذکر شده مجاز نمی‎باشد.

خسروی در ادامه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارائه نموده و دبیرخانه ملاحظات مد نظر را در این خصوص به مجلس اعلام کرده است.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: طرح نهایی که امروز به تصویب مجلس رسید بر اساس روال جاری در نهاد قانون‎گذاری کشور تدوین گردیده و حاصل نظر و اجماع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‎باشد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران یا شعام (مخفف شورای عالی امنیت ملی کشور)، شورایی است که به منظور تأمین منافع ملّی و پاسداری از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ایران، به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌گردد. این شورا مهمترین وزنه تصمیم‌گیری در سیاست خارجی و امور دفاعی و امنیتی کشور محسوب می‌شود. اعضای این شورا را مقامات عالی‌رتبه سیاسی، نظامی و اطلاعاتی ایران تشکیل می‌دهند.”مصوبات شورای عالی امنیت ملی صرفا از سوی دبیرخانه این نهاد اعلام می‎شود”

دبیر شورا نیز با انتخاب مستقیم رئیس‌جمهور تعیین می‌شود و مسئولیت ادارهٔ دبیرخانه و نظارت بر اجرای صحیح تصمیمات و مصوبات شورا و امور اداری و اجرایی شورا را بر عهده دارد. با اینکه دبیر حق رأی ندارد، اما مطابق روال مرسوم در اغلب موارد پس از انتخاب دبیر از سوی رئیس‌جمهور، همزمان علی خامنه‌ای رهبر ایران، وی را به نمایندگی رهبری در شورا نیز منصوب می‌کند تا حق رأی داشته‌باشد.

  • منبع خبر : ایسنا