مصوبه خوب دولت برای حاشیه‌نشینان سد سیمره / پرداخت‌ اعتبار تملک ۱۱ روستای حاشیه سد سیمره‌
مصوبه خوب دولت برای حاشیه‌نشینان سد سیمره / پرداخت‌ اعتبار تملک ۱۱ روستای حاشیه سد سیمره‌
وزیر نیرو با بیان اینکه بازنگری منابع آب لرستان و تخصیص‌های جدید استان در دستور کار وزارت نیرو است، گفت: دولت مصوبه خوبی داد که منابع مالی لازم برای تملک ۱۱ روستای حاشیه سد سیمره هرچه سریع‌تر انجام شود و این پرداخت صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، رضا اردکانیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ان‌شاءالله ما بتوانیم با احداث سازه‌های مطمئن آب شرب را برای افق بلندمدت لرستان تأمین ‌کنیم.

وی افزود: با توجه به احتمالات سیلاب باید سازه‌هایی را داشته باشیم که با مطالعه لازم با رعایت حق‌آبه‌ها و رعایت جنبه‌های زیست‌محیطی بتوانند نقش مهم خود را در کاهش خسارات ایفا کنند.

وزیر نیرو عنوان کرد: از مدتی پیش بازنگری بحث‌های مربوط به برنامه‌ریزی‌ منابع آب لرستان و تخصیص‌های جدید استان در دستور کار وزارت نیرو است و در همکاری نزدیک با مقامات استان این بازنگری در حال انجام است امیدواریم در آینده نزدیک نتایج آن اعلام شود، طرح‌هایی که در لرستان در دست اجرا بوده از جمله سد تنگ معشوره مشمول این بازنگری خواهد شد.

وی در رابطه با تعیین‌تکلیف روستاهای حاشیه سد سیمره بیان کرد: این موضوع توسط استاندار لرستان به‌صورت روزانه در حال پیگیری است، قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده که با مسئولیت وزیر کشور مشغول به کار است، به این موضوع توجه دارد.

اردکانیان گفت: دولت مصوبه خوبی داد که منابع مالی لازم برای تملک ۱۱ روستای حاشیه سد سیمره و تعداد کمتری روستا در استان ایلام هرچه سریع‌تر انجام شود و این پرداخت صورت بگیرد، این روستاها ناشی از افزایش حجم سد سیمره و کاهش ورودی سد کرخه در شرایط بحرانی سیلاب اخیر زیر آب رفتند.