احتمال معافیت برخی از مشتریان نفتی ایران،باعث کاهش قیمت نفت شد
احتمال معافیت برخی از مشتریان نفتی ایران،باعث کاهش قیمت نفت شد

پس از آنکه آمریکا اعلام کرد که درخواست های مشتریان نفت ایران برای معاف شدن از تحریم های جدید علیه این کشور را بررسی خواهد کرد، قیمت نفت کاهش داشت و نفت برنت بیش از یک درصد افت کرد. بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۱۰ سنت، […]

پس از آنکه آمریکا اعلام کرد که درخواست های مشتریان نفت ایران برای معاف شدن از تحریم های جدید علیه این کشور را بررسی خواهد کرد، قیمت نفت کاهش داشت و نفت برنت بیش از یک درصد افت کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۱۰ سنت، معادل ۱٫۴ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۷۶ سنت رسید. قیمت نفت خاک آمریکا نیز امروز ۶۸ سنت، معادل ۰٫۹ درصد افت داشت و به ۷۳ دلار و ۴۳ سنت رسید.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز گفت، واشنگتن درخواست های برخی کشورها برای معاف شدن از تحریم های نفتی ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که واشنگتن قبلا به مشتریان نفتی ایران گفته بود، باید از ۴ نوامبر خرید نفت از ایران را به کلی متوقف کنند، در غیر این صورت با تحریم های مالی آمریکا مواجه خواهند شد و هیچ معافیتی نیز در کار نخواهد بود.

پمپئو دیروز پس از عزیمت به بروکسل برای حضور در نشست ناتو بر ضرورت تداوم فشارها بر ایران در هماهنگی با متحدان آمریکا تاکید کرد. وی همچنین قرار است به متحدان آمریکا در مورد منابع جایگزین تامین نفت اطمینان بدهد.

تلاش های اوپک و متحدانش ر طی یک سال و نیم گذشته موجب شده تا مازاد عرضه از بازار نفت حذف شود. اکنون با توجه به کاهش تولید لیبی و در راه بودن تحریم های نفتی علیه ایران، به دلیل افزایش تقاضا و نگرای از کمبود عرضه قیمت ها افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته ۶٫۸ میلیون بشکه کاهش داشت. این کاهش بیش از حد انتظار بود.