«معامله قرن» مردم فلسطین را بیش از پیش متحد کرده است
«معامله قرن» مردم فلسطین را بیش از پیش متحد کرده است
«نیکلاس هووا» معتقد است «معامله قرن» بیش از پیش مردم فلسطین را متحد کرده است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد «نیکلاس هووا» کارشناس سیاسی اهل شیلی در خصوص معامله قرن گفت: «معامله قرن» چیزی نبوده است که امریکا آن را مطرح کند. این طرحی است که اسرائیل آن را تنظیم و تدوین کرده است. البته با کمک مشاوران صهیونیستی که دونالد ترامپ در اختیار دارد، با مشارکت ویژه جرارد کوشنر، طرحی که پیاده سازی آن به امریکا واگذار شده است.

این کارشناس سیاسی افزود: این یک طرح اسرائیلی است با اجرای امریکا، با چراغ سبز حکومت های سلطنتی عربی حوزه خلیج فارس، که در راس آنها عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی قرار دارند، کشورهای که حرف به حرف این معاهده را بر اساس منافع اسرائیل بازگویی و تشریح می کنند. این اولین نکته ای است که باید مشخص شود. مسئله بعدی آن است اینکه اتحادیه اروپا از روی جاه طلبی از این معاهده حمایت می کند، در واقع به دنبال یک سری فاکتورهای سیاسی در امریکاست و آن حذف و نابودی مسئله فلسطین با مشارکت دولت های فئودال خائن عربی است. آنها سعی دارند با تحت فشار قرار دادن ایران این کشور را نیز از حمایت مردم فلسطین بازدارند و در نهایت تمامی کشورهایی که به محور مقاومت در فلسطین یاری می رسانند را از این اقدام بر حذر دارند.

این کارشناس سیاسی شیلیایی مخاطب رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما، با اشاره به تاخیری که در عملکرد اروپا در اجرای تعهداتش در برجام دیده می شد، گفت: این بدان منظور بود که ایران را تحت فشارهای اقتصادی، سیاسی و نظامی تضعیف کنند تا در نهایت این کشور منزوی شده و از حمایت محور مقاومت به ویژه در کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین و همچنین یمن دست بردارد. در واقع چیزی که به اصطلاح «معامله قرن» نام گرفته است تمامی خاورمیانه را شامل می شود. آنها نمی توانند مسئله فلسطین را محو کنند، نمی توانند به این بحران خاتمه بخشند. برعکس، چیزی که در حال انجام است در واقع غارت و چپاول قرن است نه معاهده قرن. این معاهده بیش از پیش مردم فلسطین را متحد خواهد کرد. آمریکا واسرائیل قصد دارند تمامی آنچه را در طول سال های اخیر از دست داده اند در قالب این طرح اسرائیلی بازستانند. قطعاً سنگی که برداشته اند و پرتاب می کنند، برسر خودشان فرود خواهد آمد.

هووا در ادامه افزود: در مورد محل برگزاری نشست اخیر یعنی نشست منامه باید گفت اینجا بحث مردم بحرین نیست، بحث خانواده سلطنتی این کشور است، کسانی که در راس قدرت این کشور هستند، نماینده اکثریت ملت این کشور و تمامی فرق دینی بحرین نیستند. دولت بحرین با حمایت های عربستان، امریکا و اسرائیل پابرجا مانده است. دولت بحرین به ملت این کشور ظلم می کند، هم به شیعیان و هم به اهل سنت تا بر اراده ملت این کشور حکم فرمایی کند. بنابراین بحرین تنها کشوری است که می توانست میزبان این کنفرانس باشد. بحرین دارای حاکمیتی است که انگشت اتهام به سوی او گرفته شده و نه تنها به فلسطین بلکه به اسلام و به طور کلی به اعراب خیانت نموده است. دولت بحرین به خوبی از صهیونیست ها آموخته است که چگونه ملت خود را سرکوب کند البته با حمایت عربستان، امارات و ناوگان پنجم آمریکا که در نزدیکی بنادر این کشور مستقر است. بحرین در واقع یک کشور نیست، بلکه یک پایگاه نظامی برای امریکا و اسرائیل محسوب می شود که به اجرای برنامه های سیاسی ایشان برای خاورمیانه کمک می کند. به خاطر همین بود که این کنفرانس در بحرین برگزار گردید.

این کارشناس امور سیاسی، با اشاره به اینکه در پی برگزاری این کنفرانس، مبارزات مردم فلسطین شدیدتر خواهد شد، گفت: فلسطینیان احساس اتحاد بیشتری نسبت به یکدیگر خواهند داشت. مردم فلسطین بر سر خاک این کشور معامله نخواهند کرد. چرا که امریکا کشور قابل اعتمادی نیست. هیچ کشوری در دنیا به اندازه امریکا به کشورهای دیگر حمله نکرده است. در ۲۱۱ جنگی که علیه بشریت صورت گرفته است امریکا در ۲۰۱ جنگ آن حضور داشته است. امریکا به هیچیک از توافقات سازمان ملل احترام نمی گذارد. نه به توافقاتی که با کره شمالی دارد نه به توافق هسته ای با ایران نه به قطعنامه های سازمان ملل در رابطه با سوریه و نه به منشور سازمان ملل هیچ توجهی ندارد. هیچ قانون بین المللی این کشور را از مداخله در امور سایر کشورها باز نمی دارد. امریکا بیش از ۲۰ پایگاه نظامی در سوریه دارد. یا در تمامی سال ها سازمان ملل تحریم های امریکا علیه کوبا را غیرقانونی خوانده است با این حال این تحریم ها همچنان به قوت خود باقی مانده است. همچنین تحریم های امریکا علیه ایران که کاملاً غیراخلاقی است. حضور نیروهای امریکایی در عراق برخلاف خواسته مردم این کشور است. امریکا بزرگترین دولت متجاوز، دروغگو، سلطه گر در جهان است که تروریسم را اشاعه می دهد. امریکا حامی بحرین است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اسرائیل به خوبی می داند ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور امریکا انتخاب نخواهد شد. هیچ دولتی در طول تاریخ امریکا به اندازه دولت ترامپ به لابی های صهیونیستی احساس تعهد نکرده است. تا جایی که می توان گفت ترامپ در امریکا حکومت نمی کند، این اسرائیل است که بر امریکا مسلط است. چون آنها به خوبی می دانند ترامپ در انتخابات شکست خواهد خورد. به همین خاطر تلاش می کنند تا قبل از پایان دولت ترامپ، آمریکا را به حمله به ایران ترغیب کنند. سعی دارند تا زمانی که ترامپ بر مسند قدرت است به مسئله فلسطین پایان بخشند. صهیونیستها می دانند ترامپ در انتخابات پیروز نخواهد شد. بدون شک «معاهده قرن» منجر به ایجاد دو دستگی در جامعه امریکا شده است. حمله به ایران نیز از سوی اکثریت مردم امریکا غیر قابل پذیرش است. هر دوی این موضوعات بر روی میز است. این به چه معنی است؟ ترامپ به خاطر فشارهای اسرائیل اقدامات ضد منافع کشورش انجام می دهد. لابی اسرائیل، آمریکا را در حمله به ایران تشویق می کند در حالی که می داند این جنگ برخلاف منافع ملت امریکاست.

  • منبع خبر : مهر