معاون کل وز‌یر بهداشت: کمبود دارو در ایران کمتر از ۱.۵درصد است‌
معاون کل وز‌یر بهداشت: کمبود دارو در ایران کمتر از ۱.۵درصد است‌
معاون‌کل وز‌یر بهداشت با اشاره به درصد اندک کمبود دارو در کشور گفت: کمبود دارو در ایران کمتر از ۱.۵درصد است‌.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ایرج حریرچی بعدازظهر امروز در حاشیه نشست مسئولان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز که به‌منظور تبیین سیاست‌های کلان وزارت بهداشت به شیراز سفر کرده بود، اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت، یک تا یک و نیم درصد کمبود دارو در تمامی نقاط دنیا را تأیید می‌کند و این میزان در ایران نیز با وجود تمام تحریم‌ها کمتر از ۱٫۵ درصد از مجموع ۳۶۰۰ قلم دارو است.

وی با تأکید بر اینکه کمبود هر یک قلم دارو نامطلوب است، گفت: با وجود مشکلات ارزی و فشارهای تحمیلی علیه کشور و با توجه به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، سیاست وزارت بهداشت به‌گونه‌ای تبیین شده که داروهایی که نمونه ایرانی دارد، وارد نشود.

معاون‌کل وز‌یر بهداشت بیان کرد: در سایر حوزه‌ها نیز نهضت خدمات‌رسانی به مردم همسو با اهداف طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم و گسترش خدمات‌رسانی به مردم با کمترین تعرفه دولتی ادامه دارد و در زمینه خدمات سرپایی و بستری، بخش دولتی بیش از پیش خود را آماده کرده و امکانات به‌نحوی بسیج شده تا کمترین تعرفه‌ها لحاظ شود.

وی عنوان کرد: بخش خصوصی نیز با وجود تورم با وزارت بهداشت و دولت همدلی داشته و امسال شاهد افزایش جزئی تعرفه‌ها در این بخش بوده‌ایم.

معاون کل وز‌یر بهداشت با تقدیر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دانشگاه در اجرای سیاست‌های جدید وزارت بهداشت، یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که به همین منظور تلاش داریم برای  ارزیابی  بیشتر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز و الگوبرداری از برخی برنامه‌های آن برخی از برنامه‌های عملیاتی این دانشگاه را در کشور اجرایی کنیم.

حریرچی در این نشست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور خواند که علاوه بر خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان فارس و جنوب کشور در برخی موارد در سطح کشوری یاری‌رسانی می‌کند.