معرفی بهترین مستند ۲۰۱۹
معرفی بهترین مستند ۲۰۱۹
جوایز مستند منتخب منتقدان برندگان خود را برگزید و به «آپولو ۱۱» ۵ جایزه داد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از هالیوود ریپورتر، مستند «آپولو ۱۱» با دریافت ۵ جایزه از مراسم انتخاب بهترین مستندهای سال که شب پیش در بروکلین برگزار شد، موفق‌ترین مستند سال شد.”معرفی بهترین مستند ۲۰۱۹ به انتخاب منتقدان”

چهارمین دوره جوایز مستند منتخب منتقدان شب پیش «آپولو ۱۱» را به عنوان بهترین مستند سال ۲۰۱۹ انتخاب کرد. با این حال این تنها جایزه این فیلم مستند نبود و این فیلم با دریافت ۴جایزه دیگر شامل بهترین مستند آرشیوی، بهترین مستند علمی/طبیعی، بهترین تدوین و بهترین موسیقی مراسم را ترک کرد.

جایزه بهترین کارگردان مستند به صورت مشترک به پیتر جکسون برای «آنها پیر نمی‌شوند» و استیون بوگنار و جولیا ریچرت برای «کارخانه آمریکایی» رسید.

«آنها پیر نمی‌شوند» همچنین موفق به کسب جایزه بهترین مستند نوآورانه شد، در حالی که «کارخانه آمریکایی» جایزه بهترین مستند سیاسی را هم از آن خودش کرد.

«لیندا رونشتات: طنین صدای من» نیز با دریافت جایزه پنبکر تجلیل شد که برای یک عمر دستاورد اهدا می‌شود و به نام دی.ای.پنبیکر مستندساز افسانه‌ای که در ماه آگوست درگذشت، اهدا می‌شود.  این فیلم در عین حال جایزه بهترین مستند موسیقی را هم برد.

در همین حال مایکل آپتد کارگردان سرشناس نیز جایزه لندارک را برای ساخت سریال «آپ» دریافت کرد. وی به تازگی «۶۳ آپ» را به مجموعه آثارش افزوده است.

در مراسم دیشب جایزه بهترین مستند ورزشی به «دختران» از سونی پیکچرز کلاسیکز درباره اولین رقابت به تمامی زنانه در رقابت‌های جهانی قایق‌رانی رسید و مستندی درباره زندگی تونی مورسیون با عنوان «تونی موریسون: تکه‌هایی که من هستم» ساخته ماگنولیا در بخش مستند زندگینامه‌ای نام خود را به عنوان برنده ثبت کرد.

جایزه بهترین فیلمبرداری برای مستند نیز به جان چستر برای «بزرگ‌ترین مزرعه کوچک» رسید.

فیلمی از نت‌فلیکس با عنوان «پریود. پایان جمله» ساخته رایکا زهتابچی فیلمساز ایرانی-آمریکایی نیز به عنوان بهترین مستند کوتاه انتخاب شد.

جایزه بهترین مستند داستانی به «ستاره‌های وسترن» با روایت بروس اسپرینگستن اهدا شد.

  • منبع خبر : مهر