معوقات خانواده های شهدا و ایثارگران تا پایان سال پرداخت می شود
معوقات خانواده های شهدا و ایثارگران تا پایان سال پرداخت می شود

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: معوقات اغلب خانواده های شهدا و ایثارگران پرداخت شده اما میزان مطالبات باقیمانده نیز تا پایان سال جاری پرداخت می شود. به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه در دیدار با جمعی از اعضای هیئت علمی شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های […]

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: معوقات اغلب خانواده های شهدا و ایثارگران پرداخت شده اما میزان مطالبات باقیمانده نیز تا پایان سال جاری پرداخت می شود.

به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه در دیدار با جمعی از اعضای هیئت علمی شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های تهران که در دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای حضور در بنیاد تلاش داشتیم جلسات مستمری با تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر داشته باشیم افزود: همواره تأکید کرده‌ام که تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر اتاق فکر بنیاد هستند و می‌توانند بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری را منعکس کنند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: پس از برگزاری جلسات متعددی که با این عزیزان داشتیم به این نتیجه رسیدم که ۲ مجموعه تشکل‌ها و نخبگان با هم ادغام شوند و این کار زمینه تبدیل این مجموعه‌ها به اتاق فکر بنیاد شهید و امور ایثارگران را بیش‌ازپیش مهیا کرد و امروز ایثارگران حضور بیشتری در تصمیم‌گیری‌های سازمان دارند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه فضای امروز کشور مدیون فداکاری ایثارگران و شهداست، افزود: این فضا زمینه پیشرفت‌های چشمگیر کشور به ویژه در حوزه علمی و فناوری را ایجاد کرده است و بر همین اساس خود ایثارگران به ویژه اعضای هیئت علمی باید سمبل موفقیت و پیشرفت باشند و از ظرفیت های قانونی ایجاد شده در دستگاه های اجرایی برای ایثارگران نیز استفاده کنند و بنیاد هم وظیفه پیگیری این موضوع را بر عهده دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: امروز دشمن در نبرد نظامی و علمی با کشور ما شکست خورده است و تنها راه ضربه زدن به کشورمان را نفوذ فرهنگی می‌داند و فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند سد محکمی برای جلوگیری از این نفوذ باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: یکی از مهم‌ترین محورهای فرهنگی در کشورمان ترویج ایثار اجتماعی است و این موضوع نیاز اساسی امروز کشورمان است؛ در این مسیر ایثارگران و به خصوص نخبگان این جامعه با سابقه طولانی خود در آشنایی با فرهنگ ایثار می‌توانند نقش بسیار مهمی در تبیین و ترویج مفهوم ایثار برای جامعه داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به بخشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در مدت اخیر گفت: در یک سال گذشته بیش از ۴۲۰ هزار دیدار با ایثارگران در قالب طرح سپاس انجام شده است. در موضوع معوقات نیز در حال حاضر عمده معوقات پرداخت شده و بخش باقی‌مانده سال ۱۳۹۵ است که این بخش نیز برای اکثر استان ها پرداخت شده و استان‌های باقی‌مانده نیز تا پایان سال به صورت کامل این معوقات را دریافت می‌کنند تا دیگر هیچ‌گونه معوقه‌ای مربوط به این عزیزان باقی نماند.