مقابله با تجاوزات ترکیه علیه سوریه
مقابله با تجاوزات ترکیه علیه سوریه
معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد تجاوزات نظامی ترکیه و ائتلاف آمریکا علیه سوریه محکوم است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از العهد، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه و رئیس هیئت این کشور در نشست کشورهای جنبش عدم تعهد در باکو تاکید کرد: تجاوزات نظامی ترکیه و ائتلاف آمریکا علیه سوریه محکوم است.

وی در ادامه افزود: این اقدامات نقض قطعنامه های شورای امنیت و منشور سازمان ملل به شمار می آید.

المقداد تصریح کرد سوریه مصمم است تا در برابر تجاوزات ترکیه با تمام امکانات موجود ایستاده و به هرگونه حضور خارجی نامشروع در  این کشور پایان دهد.

وی افزود ما به اقدامات خود در زمینه مبارزه با تروریسم همزمان با تلاش برای تحقق راهکار سیاسی بدون مداخله خارجی ادامه می دهیم.

مشاور بشار اسد گفت: اقدام ترکیه را یورش به کشور خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم همه اقدامات لازم را برای مقابله با این تجاوز و بیرون راندن متجاوزان اتخاذ کنیم.

“مقابله با تجاوزات ترکیه علیه سوریه ”

بثینه شعبان در گفتگوی اختصاصی با برنامه نیوزمیکر شبکه تلویزیونی روسیا الیوم درباره تجاوزات ترکیه به شمال سوریه گفت: از مسائل مربوط به شمال سوریه نمی‌توان به عنوان تحولات یا عملیات نظامی ترکیه نام برد بلکه این یک یورش و تجاوز به حاکمیت جمهوری عربی سوریه و اراضی سوریه به بهانه‌های ساختگی است که اردوغان این بهانه‌ها را جعل کرده است، ولی هدف واقعی وی تحقق رویا‌های عثمانی وی برای جدا کردن و تصرف بخش‌هایی از سوریه و عراق است همان طور که بار‌ها وی در گذشته اعلام کرده است که می‌خواهد سلطان عثمانی باشد. از این رو ما این مسئله را تجاوز به کشور خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم همه اقدامات لازم را برای مقابله با این تجاوز و بیرون راندن متجاوزان اتخاذ کنیم.
  • منبع خبر : مهر