برخورد با کسانی که در سقوط هواپیما مقصر بودند
برخورد با کسانی که در سقوط هواپیما مقصر بودند

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه الان نباید پیش‌بینی کنیم که سقوط هواپیما تقصیر که بود، گفت: تردید نکنید اگر کسی مقصر باشد، با دستور رئیس‌جمهور با آن برخورد می‌شود. محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مورد بحث در جلسه امروز هیأت دولت گفت: […]

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه الان نباید پیش‌بینی کنیم که سقوط هواپیما تقصیر که بود، گفت: تردید نکنید اگر کسی مقصر باشد، با دستور رئیس‌جمهور با آن برخورد می‌شود.

محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مورد بحث در جلسه امروز هیأت دولت گفت: در این جلسه رئیس‌جمهور ضمن تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی در مواجهه با اغتشاشات دو شب گذشته خیابان پاسداران، با خانواده شهدای این حادثه همدردی کردند و دستور رسیدگی به زخمی‌های این اغتشاشات را دادند.

وی افزود: همچنین در این جلسه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج مورد بحث قرار گرفت و گزارشاتی پیرامون آن ارائه شد که رئیس‌جمهور دستور دادند تا به خانواده‌ها و بازماندگان این حوادث رسیدگی شود.

واعظی ادامه داد: باید تا جایی که می‌توان پیش‌بینی کرد، اقداماتی را انجام داد تا در آینده این‌گونه حوادث تکرار نشود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره استعفای وزیر راه و شهرسازی پس از این اتفاق گفت: مسئله هواپیما یک روال فنی دارد که با جدیت در حال پیگیری است؛ در تلاش هستند تا جعبه سیاه این هواپیما را پیدا کنند، پس باید با گروه هفت نفره‌ای که از فرانسه به کشور ما سفر کرده‌اند، همکاری‌های لازم صورت گیرد تا ابعاد این سانحه به طور دقیق بررسی شود.

وی تصریح کرد: الان نباید پیش‌بینی کنیم که این حادثه مثلاً به این دلیل اتفاق افتاده است، اما تردید نکنید اگر کسی در این حادثه مقصر باشد و اشکالی در کار وجود داشته باشد، به دستور رئیس‌جمهور با آن برخورد می‌شود.

واعظی درباره اینکه چه تدابیری برای سفر امن مردم از طریق هوایی، ریلی و جاده‌ای اندیشیده شده، عنوان کرد: این یکی از دغدغه‌های جدی دولت و نظام است که مردم در طول سال امنیت چه در زمان سفر و چه در کلیه فعالیت‌ها داشته باشند؛ مأموریت اصلی دولت و نظام همین است.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۶ از نظر اتفاقات سال خوبی نبود، گفت: سیل، زلزله، خشکسالی و سقوط هواپیما را داریم که همه با هم نگران هستیم و باید دعا کنیم این اتفاقات کم شود اما قطعاً دستورات لازم مورد بحث مفصل دولت قرار گرفته و کمیسیونی مأمور پیگیری این مسئله شده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهار کرد: مردم مطمئن باشند آنچه در اختیار دستگاه‌های مسئول است، برای داشتن سفر خوب در ایام نوروز به کار گرفته خواهد شد.

واعظی همچنین درباره طرح ترافیک سال ۹۷ که از سوی شهرداری تهران پیگیری و اجرا می‌شود و اینکه به نظر می‌رسد این طرح بیشتر به دنبال افزایش درآمد شهرداری باشد، گفت: دغدغه مردم، دغدغه دولت است؛ دولت در تلاش است تا نگرانی‌ مردم کمتر شود و به همین دلیل دستور داده شده است از هر طریقی که می‌توان با مردم ارتباط نزدیک‌تری برقرار شود تا مشکلات رفع شود.