ملت ایران زیر بار تحمیل بدحجابی و بی حجابی نخواهد رفت
ملت ایران زیر بار تحمیل بدحجابی و بی حجابی نخواهد رفت

امام جمعه موقت تهران گفت: ما به حجاب بانوان مان افتخار می کنیم و از بی حجابی تحمیلی نفرت داریم؛ ملت ایران زیر بار تحمیل بدحجابی و بی حجابی نخواهد رفت. حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: ۱۴ اسفند مصادف با فرار بنی صدر […]

امام جمعه موقت تهران گفت: ما به حجاب بانوان مان افتخار می کنیم و از بی حجابی تحمیلی نفرت داریم؛ ملت ایران زیر بار تحمیل بدحجابی و بی حجابی نخواهد رفت.

حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: ۱۴ اسفند مصادف با فرار بنی صدر است. یکی از عبرت های انقلاب مساله بنی صدر است. بنی صدر سر سفره ولایت و خون شهیدان آمد و آرای مردم را جلب کرد. رای آوردن ملاک نیست. نمونه هایش را در این مملکت زیاد دیده ایم. این فرد به محض اینکه سکان مملکت را در اختیار گرفت و خزانه و فرماندهی کل قوا به او سپرده شد طغیان کرد و خودش را از بدنه مردم انقلابی و شهادت طلب جدا کرد. مشتی غرب گرا دورش را گرفتند و سوت و کف زدند او هم برای راضی کردن آنها نسبت به مردم که جوان داده بودند، بی اعتنا شد.

وی ادامه داد: دیدید هر کسی از پرچم ولایت فاصله بگیرد با چه سرنوشتی رو به رو می شود. ولی فقیه در اسلام بلندگوی مردم و خانه مستضعفان است و از بطن مردم برخاسته و هیچ گاه از صف مردم جدا نیست.

کسی که از ولایت جدا می شود هم مردمی نیست و هم متدین نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: کسی که از ولایت جدا می شود هم مردمی نیست و هم متدین نیست. لذا این نکته باید برای همه مسئولان تجربه باشد. باید هر از چند گاهی با خدا خلوت کنند، ببیند کجا بودند و الان کجا هستند آنهایی که امروز برایشان سوت و کف می زنند آیا دوست هستند یا دشمن؟ روابط شان با خارج از کشور چگونه است. اگر مسئولان محاسبه ای نداشته باشند گرفتار سرنوشت بنی صدر می شوند که جزو افسانه های تاریخ شد. یک روزی خیلی دور و برش شلوغ بود و برو و بیا داشت اما امروز جایگاهی ندارد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور در ایام عید گفت: دفاع مقدس یک مقطع تاریخی نیست یک کلاس دایری است که با حضور شهیدان رونق گرفت و نفس امام معلمان زندگی را در کلاس جبهه تربیت کرد.

رزمندگان ما ۸ سال جنگیدند و پس از آن نه تنها با نظام مقابله نکردند بلکه طلبکار نیز نبودند

صدیقی اظهار داشت: رزمندگان ما ۸ سال جنگیدند و پس از آن نه تنها با نظام مقابله نکردند بلکه طلبکار نیز نبودند. جریان جبهه یک کلاس مستمر درس اخلاق، زهد و ایثار است. همانطور که حضرت زهرا و حضرت زینب خورشید همیشه تابان هستند شهدای ما در دوران دفاع مقدس نیز چراغ های هدایت هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: با اردوهای راهیان نور خاطرات دوران جنگ برای جوانان ما تداعی می شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در روزهای پایانی سال گفت: خانواده ها در تکاپوی خرید ایام عید هستند، باید بدانید در جمع شما از فامیل و همسایه گرفته تا حاشیه نشینان و زلزله زدگان اشخاصی هستند که آهی در بساط ندارند و شرمنده زن و بچه هستند.

وی  گفت: برخی افراد به خاطر بدهکار بودن در زندان گرفتارند و خانواده هایشان بی سرپرست هستند. در جشن عاطفه ها کم نگذارید.

صدیقی ادامه داد: چهارشنبه سوری در پیش است، اسلام با سنت های ملی مقابله نکرده ولی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: برای دی ماه آن شورش را به پا کردند و برای بهمن ماه و اسفند ماه هم نقشه کشیده بودند اما با بصیرت مردم و نظر امام زمان به ملت ایران و با رهبری بی نظیر که در دنیا هیچ کسی را مانند ایشان سراغ نداریم، مساله ای پیش نیامد. ایشان عمود خیمه استقلال وعزت، حکیم، هدایتگر و بصیر هستند. سخنانشان نسخه هایی بر اساس دردهای جامعه است و بصیرت را تقویت می کند.

حضور آمریکا در منطقه حضوری برای فتنه گری است

وی اظهار داشت: مسئولان نظام باید مانند مردم به چنین رهبری افتخار کنند که حواسش به عائله خداست و همه زندگی اش مردم هستند. ایشان توطئه ها را خنثی کردند.

صدیقی ادامه داد: در چهارشنبه سوری جوانان اوضاع جامعه را نباید به هم بریزند. در آتش سوزی ها جوانان ما جان خود را از دست می دهند و با گناهی می روند که توبه ای در آن نیست در این زمینه صدا و سیما باید بهتر کار کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران گفت: با توجه به مواضع ایشان در موضوعات موشکی، به ایران سفر کرد و جواب هایی گرفت اما اینکه ایشان دلال آمریکا شود و بگوید در مسائل منطقه باید از ما اجازه بگیرید، حضرت آقا فرمودند منطقه ما به آنها ربطی ندارد و در این زمینه تا به حال به هیچ احدی اجازه دخالت ندادیم و از این به بعد نیز اجازه فتنه گری نخواهیم داد. حضور آمریکا در منطقه حضوری برای فتنه گری است.

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته گفت: در زمینه حجاب دیروز بخشی از خون جگر رهبر انقلاب و نایب امام زمان (عج) را مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: از زمان رضاخان تحمیل فرهنگی برای برداشتن حجاب آغاز شد. امروز برخی افرادی که پدران شان در دین شاخص بودند می آیند و حرف هایی درباره حجاب می زنند.

صدیقی تاکید کرد: حجاب برای بانوی ایرانی نشان استقلال فرهنگی و اصالت دینی است. ما به حجاب بانوان مان افتخار می کنیم و از بی حجابی تحمیلی نفرت داریم، ملت ایران زیر بار تحمیل بدحجابی و بی حجابی نخواهد رفت.

وی اظهار داشت: به برخی مسئولان تذکر می دهم در مجالسی که تشکیل می شود، در سفری که به کرمانشاه رفته بودیم شب شهادت حضرت زهرا (س) مجالسی که در تراز انقلاب و شهدا نبود تشکیل شد.

وی ادامه داد: در تهران هم چنین مجالسی در ولادت حضرت زهرا (س) تشکیل شد؛ اگرچه مسئولان عذرخواهی کردند و گفتند در جریان نبودند اما باید مواظبت کنند و کار را به دست کسانی ندهند که مجبور به عذرخواهی شوند.

صدیقی اظهار داشت: حضرت آقا هم دیدید با چه استحکام و بیان لطیفی مسائل را بیان کردند. صدا و سیما و جراید باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند و برای تقرب به این الگو زمینه سازی کنند.

وی با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی در زنان ایران گفت: زنان ایرانی در معرکه جهاد شهدای زیادی تقدیم کردند و دامانی فقیه پرور، شهید پرور و مدیر پرور دارند و در صحنه های سیاسی و انقلابی دوشادوش مردان مانند حضرت فاطمه زهرا (س) فعالیت می کنند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امروز در عرصه های علمی، پژوهشی و معرفتی بانوان ما گاهی از مردان ما پیشی می گیرند؛ این هنر انقلاب و امام راحل و رهبری پیامبرگونه آمیخته با حکمت ایشان بود.

باید مساله ازدواج را جدی گرفت و موانع آن را رفع کرد

وی با تاکید بر اینکه ما بر بانوان کشورمان مباهات می کنیم گفت: زنان دنیای شرق را فریب دادند که زنان غربی آزاد هستند اما امروز از زبان مسئولان دسته اول غربی می شنویم که به دلیل خشونت های جنسی و غیرجنسی مردان در غرب، زن غربی جایگاهی از هویت انسانی برای خود احراز نکرده است و احساس حقارت دارد. خشونت در خانواده های غربی و در میان مسئولان آنها رواج دارد.

صدیقی ادامه داد: چندی پیش نخست وزیر انگلیس وزیری را به کابینه معرفی کرد به نام وزیر تنهایی، از ۵۴ میلیون جمعیت انگلستان ۹ میلیون نفر تنها هستند زیرا ازدواج در این کشورها کمرنگ شده و ازدواج با حیوانات باب شده است. اگر رشد جمعیت با این روند در غرب پیش برود بساط بشریت برچیده می شود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه باید مساله ازدواج را جدی گرفت و موانع آن را رفع کرد، گفت: خانواده ایرانی با جمعیت انبوه قشونی برای اسلام و امام زمان(عج) تدارک ببیند.