ممانعت ترامپ از فروش نفت ایران
ممانعت ترامپ از فروش نفت ایران
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه "ایران نیازی به صدقه دادن رئیس جمهور آمریکا ندارد"، خواستار توقف تحریم های نفتی کشورمان شد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ایران از نظر منابع انسانی و طبیعی غنی است. ما احتیاجی به صدقه دادن از سوی دونالد ترامپ که مجبور است دستگاه های تنفس مصنوعی را از منابعی که خود تحریمشان کرده، تهیه کند نداریم.”ممانعت ترامپ از فروش نفت ایران”

وی ادامه داد: آنچه ما از او می خواهیم این است که دست از ممانعت از فروش نفت و دیگر محصولات ایران، خرید مایحتاج، دریافت‌ها و پرداخت‌های آن بردارد.

ظریف طی هفته‌های گذشته بارها خواستار پایان تحریم‌های یک جانبه و غیرقانونی آمریکا علیه کشورمان شده و تاکید کرده است که این تحریم‌های ظالمانه علی رغم توانایی‌های پزشکی ایران، مانع از مقابله درست با شیوع  ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن در کشور شده است.

وزیر امورخارجه در همین راستا در نامه ای رسمی به دبیرکل سازمان ملل بر لزوم توقف این تحریم ها تاکید کرده و  به علاوه از سران سایر کشورها خواسته است تا به بی عملی در برابر این رویکرد غیر انسانی آمریکا پایان دهند.”ترامپ به ممانعت از فروش نفت ایران پایان دهد”

در حالی به پایان سال ۹۸ نزدیک می شویم که براساس وعده های داده شده از سوی مسئولان صنعت نفت باید عرضه نفت در بورس رونق مییافت ولی شواهد حاکی از آن است که متاسفانه در این زمینه توفیق چندانی نداشتیم اما در عوض هرگاه فراورده های نفتی در بورس انرژی عرضه میشود در کسری از ثانیه معامله میشود.”ممانعت ترامپ از فروش نفت ایران”

تاکنون مسئولان عرضه کننده نفت در بورس برای جذابیت فروش نفت ترفندهای متعددی از قبیل تخفیف های نجومی را اعمال کرده اند و یا عرضه ریالی نفت در بورس را در دستور کار خود قرارداده  اند؛ اما متاسفانه شاهد هستیم که این موارد نیز جوابگو نبوده و عرضه نفت در بورس موفقیت آمیز نیست.

باید تاکید کرد عرضه نفت در بورس راه کار مناسبی است و به شفافیت کمک می کند ولی در آن سو یعنی در بخش فروش نفت در اتاق تاریک شرکت ملی نفت ایران نیز خبرهای خوبی به گوش نمی رسد به طوریکه براساس آمار و اخبار غیر رسمی، فروش نفت ایران در این روزها به زیر ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

این روند در حالی رخ می دهد که در بودجه سال ۹۹ رقم فروش نفت به میزان یک میلیون بشکه در نظر گرفته شده است هرچند که مسئولان سازمان برنامه و بودجه رسما اعلام کرده اند این رقم به منظور امید آفرینی است!

  • منبع خبر : ایسنا