اعمال ممنوعیت کامل صادرات نفت به کره شمالی به معنای محاصره کامل این کشور است
اعمال ممنوعیت کامل صادرات نفت به کره شمالی به معنای محاصره کامل این کشور است

سفیر روسیه در کره شمالی هشدار داد اعمال ممنوعیت کامل صادرات نفت به کره شمالی به معنای محاصره کامل این کشور است و می‌تواند اعلام جنگ به پیونگ یانگ تلقی شود.  شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی از دسامبر سال گذشته اعلام کرده که براساس آن واردات نفت و […]

سفیر روسیه در کره شمالی هشدار داد اعمال ممنوعیت کامل صادرات نفت به کره شمالی به معنای محاصره کامل این کشور است و می‌تواند اعلام جنگ به پیونگ یانگ تلقی شود.

 شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی از دسامبر سال گذشته اعلام کرده که براساس آن واردات نفت و محصولات پتروشیمی به این کشور به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. این اقدام با آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی پاسخ داده شد.

الکساندر ماتسیگورا، نماینده روسیه در کره شمالی با هشدار نسبت به قطع صادرات تولیدات نفتی به این کشور گفت: اگر صادرات نفت و محصولات نفتی به کره شمالی متوقف شود این امر به منزله محاصره کامل کره شمالی خواهد بود.

وی افزود: پیونگ یانگ نیز پیش از این گفته  بود که این اقدام را به عنوان اعلام جنگ قلمداد کرده و می‌تواند پیامدهای زیادی داشته باشد.

ماتسیگورا گفت: تحریم‌های سازمان ملل بر صادرات ۵۴۰ هزار تن نفت خام چین و ۶۰ هزار تن نفت تصفیه شده از دیگر کشورها تاثیر گذاشته که این به منزله قطره‌ای در یک اقیانوس است. چین از اصلی‌ترین شریان‌های اقتصادی پیونگ یانگ محسوب می‌شود و روابط تجاری نزدیک با این کشور دارد و از تامین‌کنندگان اصلی انرژی کره شمالی محسوب می‌شود.

گسترش تحریم‌ها منجر به کاهش ۵۰ درصدی روابط تجاری چین با کره شمالی از ماه دسامبر شده است. علاوه بر تحریم‌های اقتصادی تایید شده توسط اعضای شورای امنیت، واشنگتن به صورت یکجانبه اقدامات تنبیهی علیه این کشور اتخاذ کرده که با محکومیت‌های مکرر مسکو که آن را مغایر با قوانین و معیارهای بین‌المللی می‌دانند همراه بوده است.

واشنگتن همچنین از متحدان خود خواسته است فشارها بر پیونگ یانگ را افزایش دهد.