مناسب سازی ۲۲ بوستان تهران برای استفاده معلولان
مناسب سازی ۲۲ بوستان تهران برای استفاده معلولان

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان گفت: مقرر شده تا ۲۲ بوستان تهران طی دو سال آینده برای استفاده معلولان از آبخوری و سرویس های بهداشتی مناسب سازی شود.  علی همت محمودنژاد با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه اجتماعی مناسب سازی شهرداری تهران که با حضور اعضای اصلی در معاونت اجتماعی تشکیل شد، گفت: در […]

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان گفت: مقرر شده تا ۲۲ بوستان تهران طی دو سال آینده برای استفاده معلولان از آبخوری و سرویس های بهداشتی مناسب سازی شود.

 علی همت محمودنژاد با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه اجتماعی مناسب سازی شهرداری تهران که با حضور اعضای اصلی در معاونت اجتماعی تشکیل شد، گفت: در این جلسه به پیشنهاد انجمن حمایت از حقوق معلولان قرار شد ماده مربوط به مناسب سازی و دسترسی در تمام ساختمان ها و معاونت های عمرانی شهرداری تهران اجرا شود.

وی گفت: همچنین مقرر شد معاونت عمرانی شهرداری استانداردهای لازم در خصوص دسترسی پذیری را فراهم کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلوان تاکید کرد: در این نشست دسترسی پذیری را علاوه بر محیط های فیزیکی، به محیط های مجازی و رایانه ای و همچنین کتابخانه ای شهرداری نیز الزامی دانستند.

محمودنژاد گفت: همچنین قرار شد که ۲۲ بوستان دیگر طی دو سال آینده برای معلولان از نظر ورودی ها، آبخوری و سرویس های بهداشتی قابل دسترسی باشند.

همچنین نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز اعلام آمادگی این اداره کل را برای پیگیری تمامی مسائل معلولان در حوزه های اجتماعی و سلامت اعلام کرد و گفت: تمامی این موضوعات را پیگیری خواهند کرد. همچنین با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران جشن ازدواج ۲۲۰ زوج معلول در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) در مردادماه برگزار می شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان گفت: رئیس سازمان بهزیستی نیز  پذیرفتند تا به هر یک از زوجین هدایایی را تقدیم کنند. در راستای برنامه های فرهنگی تابستانه معلولان که از ۳۰ تیر تا ۲۰ شهریور برگزار می شود ۲۷۵۰ معلول به اردوهای تابستانه در بابلسر، رامسر و تنکابن اعزام می شوند.