منطقه الحبج در استان البیضاء به کنترل کامل نیروهای یمنی درآمد
منطقه الحبج در استان البیضاء به کنترل کامل نیروهای یمنی درآمد
منابع امنیتی یمن از کنترل نیروهای ارتش این کشور و کمیته های مردمی بر منطقه الحبج شهرستان الزاهر در استان البیضاء خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، به نقل از المسیره، نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی موفق شدند کنترل منطقه «الحبج» شهرستان الزاهر استان البیضاء را به دست بگیرند.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی اخیراً با همکاری قبایل استان «البیضاء» دو عملیات را در مناطق «الصومعه» و «الزاهر» در استان البیضاء شروع کرده‌اند.

در این دو عملیات دهها تن از مزدوران ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شده‌اند که در بین آن‌ها سرکرده‌های القاعده نیز وجود دارند.

در این عملیات همچنین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه الزاهر را به طور کامل به کنترل خود درآورده و همه مناطقی که القاعده با حمایت نظامی و مالی و رسانه‌ای ائتلاف سعودی به چنگ آورده بود، بازپس گرفتند.” منطقه الحبج در استان البیضاء به کنترل کامل نیروهای یمنی درآمد”

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز در بیانیه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که در پاسخ به حملات تروریست‌های القاعده، طی عملیات «نصر المبین» مناطق گسترده‌ای از استان البیضاء را از یوغ تروریست‌ها و ائتلاف سعودی آزاد کردند.

وی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی عملیات نصر المبین که ۷۲ ساعت طول کشیده، با کمک نیروهای قبایل در استان البیضاء (جنوب غربی) همه مناطقی را که «دشمن اشغالگر» آنها را به اشغال خود درآورده بود، به همراه مناطق گسترده‌ای از شهرستان‌های «الزاهر» و «الصومعه» آزاد کرده‌اند.

یحیی سریع گفت که این عملیات در واکنش و پاسخ به حملات وحشیانه عناصر «داعش و القاعده» در استان البیضاء صورت گرفته که این تروریست‌ها مورد حمایت ائتلاف سعودی بوده است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین به افتتاح رسمی سفارت امارات در رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: تاریخ این واقعه را ثبت خواهد کرد که حکام امارات همزمان با جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه [ملت فلسطین] سفارت خود را در تل آویو افتتاح کردند.

بنا بر اعلام این جنبش، سفارت امارات احتمالاً بر ویرانه های منزل فلسطینی یا اراضی متعلق به خانواده ای فلسطینی که در فاجعه اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ آواره شده بنا شده است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: عادی سازی روابط و ائتلاف با دشمن صهیونیستی، خیانت و جنایت است هر چند که تلاش شود برای آن توجیهاتی مطرح شود.

سفارت امارات متحده عربی در فلسطین اشغالی امروز به طور رسمی و با حضور مقامات سیاسی و نظامی ابوظبی و تل آویو آغاز به کار کرد.

شماری از مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی و امارات از جمله اسحاق هرتزوگ رئیس و یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این مراسم حضور داشتند.

  • منبع خبر : مهر