منطقه قرمز در کشور نداریم/ ۱۳۰مرگ کرونایی هم زیاد است
منطقه قرمز در کشور نداریم/ ۱۳۰مرگ کرونایی هم زیاد است
رییس جمهور گفت: خوشحالیم که امروز شاهد آن هستیم منطقه قرمز در کشور نداریم و منطقه نارنجی هم نداریم و باید تلاش کنیم شرایط فعلی را حفظ کنیم.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور صبح امروز(شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: خوشحالیم که امروز شاهد آن هستیم منطقه قرمز در کشور نداریم و منطقه نارنجی هم نداریم و باید تلاش کنیم شرایط فعلی را حفظ کنیم.” منطقه قرمز در کشور نداریم/ ۱۳۰مرگ کرونایی هم زیاد است”

روحانی گفت: از مردمی که با همه وجود و توان کمک و پروتکل ها را اجرا کردند، تشکر می‌کنم. امیدواریم شب یلدا در روند امروز کشور تاثیر نگذاشته باشد.
وی با بیان اینکه ۱۳۰ فوتی هم برای ما زیاد است، گفت: اگر به زیر ۱۰۰ فوتی هم رسیدیم آن هم زیاد است. امیدواریم شاهد استان‌هایی باشیم که اصلا در طول هفته فوتی نداشته باشند.وی ادامه داد: فوت صد و سی و خرده‌ای هم زیاد است و اگر زیر صد هم برویم خیلی زیاد است. اولین مساله پایدار ماندن وضعیت کنترل شده است. ما شاهد جهش این ویروس در کشورهای دیگر مخصوصاً در انگلیس هستیم که از انگلیس عبور کرده است و باید مراقبت را بیشتر کنیم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه همیشه باید مراعات کنیم در یک شرایط عادی نیستیم و در شریط کرونایی هستیم، اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به ایام فاطمیه؛ مردم نسبت به خاندان رسالت عشق می ورزند و این حق آنها است اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرعی است و آنها هم از ما می‌خواهند.

وی در مورد واکسن گفت: این رسانه‌های ضد ایرانی که خیلی هم پر رو هستند واقعیت‌ها را تحریف می‌کنند و روی موج سوار می‌شوند. مدتها گفتند همه دنیا واکسن می‌زند و ایران پول ندارد یا دارد نمی‌تواند پرداخت کند. مردم توجه کنند از همان روزهای اول یکی از اقدامات ساخت واکسن و خرید واکسن بود.” منطقه قرمز در کشور نداریم

رییس جمهور تصریح کرد: تمامی تبلیغاتی که می‌شد نادرست و ناروا است. بله؛ ایران حتماً به دنبال ساخت واکسن است و همزمان هم به دنبال خرید واکسن تایید شده هستیم. حتما آمریکایی‌ها در این کار کارشکنی کردند و فعالیت خبیثانه و رذیلانه در همه جا از سوی آمریکایی ‌ها است. ما پول را اماده کردیم اما سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد باید اُفک اجازه دهد.

وی ادامه داد: مردم فکر نکنند ما مشکل نداریم. اینکه مقام معظم رهبری گفتند تحریم را بی اثر کنید ما هر لحظه داریم این کار را انجام می‌دهیم.

روحانی بیان داشت: آنروزی را که واکسنی را خریدیم و وارد کشور شد به دقت به مردم گزارش داده شود. اگر اینکار نشود دوباره یک بازی جدید شروع خواهد شد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ما شاهد جهش کرونا در کشورهای اروپایی و مخصوصاً انگلیس هستیم، اظهار کرد: باید مراقبت‌ بیشتری برای ورود مسافرانی داشته باشیم که از این کشورها به ایران ممکن است بیایند. همچنین باید خیلی توجه داشته باشیم که تجمعات را تا جایی که ممکن است کاهش دهیم.” منطقه قرمز در کشور نداریم

روحانی با بیان اینکه مردم شب‌نشینی‌ها را کاهش داده‌اند، ماسک استفاده می‌کنند و فاصله گذاری هم کمابیش انجام می‌شود، گفت: آنچه ممکن است در این میان مشکل‌ساز شود تجمعات است که باید رعایت کنیم. به ویژه که در آستانه ایام فاطمیه قرار داریم و مردم عاشق اهل بیت و عزاداری برای آنان هستند و این حق آنان است، اما باید طوری عمل کنیم که پروتکل‌های بهداشتی حتماً در عزاداری رعایت شود.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین