مهدوی‌کیا: از شرایط تیم ملی امید راضی نیستم/ با این شرایط به پاریس نمی‌رویم
مهدوی‌کیا: از شرایط تیم ملی امید راضی نیستم/ با این شرایط به پاریس نمی‌رویم
سرمربی تیم ملی امید می‌گوید از شرایط تیمش راضی نیست.

سرمربی تیم ملی امید می‌گوید از شرایط تیمش راضی نیست.

به گزارش صبح اقتصاد، مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم ملی امید پس از شکست ۴ بر ۲ تیمش مقابل پرسپولیس در جریان دیداری تدارکاتی اظهار کرد: ما چند روز تمرین کرده بودیم و با یک تیم نصفه و نیمه کار را پیش بردیم. یک بازی با پرسپولیس انجام دادیم و به نظر من بازی خوبی نبود. ما با پرسپولیس قبلا هم بازی کرده بودیم و شرایط ما خیلی بهتر، تیم ما کامل‌تر و شرایط بدنی تیم بهتر بود. بیشتر بازیکنان در فاز بدنسازی قبل فصل هستند و دیدیم که بدن بازیکنان سنگین است و دیدیم که اشتباه فردی زیادی وجود داشت و ۳ گلی که دریافت کردیم از اشتباهات فردی بود. نتیجه مهم نبود اما از فوتبالی بازی کردیم رضایت نداشتم. چند بازیکن به تازگی به جمع ما آمدند اما از شرایط راضی نیستم.

او درباره شرایط تیم ملی امید اظهار کرد: من پس از آمدن از ازبکستان گفتم که اگر قرار باشد اینطور برنامه‌ریزی کنیم و پیش برویم، ما به فرودگاه مهرآباد هم نمی‌رویم چه برسد به اینکه بخواهیم به پاریس برویم. من از شرایط راضی نیستم. با یک تیم نصفه و نیمه نمی‌شود کاری انجام داد. ما با توجه به شرایطی که داریم، ۱۶-۱۵ بازیکن بیشتر در تیم حضور ندارند و پیش کرده بودیم که با پیکان هم بازی کنیم. اگر بخواهیم اینطور ادامه دهیم، همه بازیکنان مصدوم می‌شوند و اگر بخواهیم با این وضعیت به بازی‌های کشورهای اسلامی برویم، فکر نمی‌کنم بتوانیم به این مسیر ادامه دهیم. ما با این وضعیت نمی‌توانیم تجربه خوبی از این مسابقات به دست بیاوریم چون بازیکنان کلیدی ما در تیم حضور ندارند.

سرمربی تیم ملی امید درباره حمایت‌هایی که قرار بود از تیمش شود، گفت: دوستان دارند که کارشان را انجام می‌دهند. ما قبلا بازیکنان را ریجستر کرده بودیم و کادرمان را نمی‌توانیم عوض کنیم. مشکلات ما بیشتر روی مسائل خارج از تیم بوده است. من اعتقاد دارم مربی باید تمرکزش روی مسائل فنی باشد اما ما مدام درگیر این هستیم که کدام بازیکن می‌آید و کدام بازیکن نمی‌آید. تمرین‌ها هم نصفه و نیمه پیش می‌رود. با این شرایط ما راه به جایی نخواهیم برد. به نظر من اگر در این مسابقات شرکت نکنیم، بهتر است. با توجه به فشار بازی‌ها و کادر کوچکی که داریم، قطعا خیلی از بازیکنان ما آسیب خواهند دید.

او افزود:‌ ما با سازمان لیگ هم صحبت کردیم و ۲۰ روز قبل هم لیست خود را دادیم اما در لحظه آخر بازیکنان نیامدند. شما روی یک مساله برنامه‌ریزی کنید اما در نهایت همه چیز برعکس است.

مهدوی‌کیا در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های لیگ برتری سودی دارد؟ گفت: ما با پرسپولیس و نساجی هم دفعه قبل بازی کردیم و نتایج خوبی گرفتیم و آنجا هم گفتم شرایط در این بازی‌ها متفاوت است. هدف ما بازی های ملی در همین رده است و وقتی با تیم نصفه و نیمه هم بخواهیم به مسابقات کشورهای اسلامی برویم، مصدومیت‌های زیادی در پی خواهد داشت و به صلاح کسی نیست.

سرمربی تیم ملی امید درباره شکایت دستیارش در کادر فنی گفت: ایشان طبق قراردادی که داشت، در تاریخ‌های مقرر شده، باید به او پول پرداخت می‌شد اما این اتفاق رخ نداد و ایشان قرارداد خود را فسخ کردند و قرار است که با ایشان توافق کنند. من الان تقریبا تک و تنها ماندم و آدم چیزی نگوید بهتر است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: من خیلی از جوان‌گرایی شنیدم اما هیچکسی در عمل به آن نمی‌پردازد. من تبعات این مساله را پذیرفتم و با یک تیم جوان به مسابقات ازبکستان رفتم و همه حمله‌هایی که به من شد را پذیرفتم. من حرف زدم و روی حرف خود ایستادم که این تیم باید تجربه پیدا کند. من این بازی‌های کشورهای اسلامی را فرصت بیشتری برای کسب تجربه دیدم. من می‌دانستم تیم در سال بازی‌های کمی خواهد داشت. من به نتیجه این رقابت‌ها هم کاری نداشتم. در این رقابت‌ها می‌شود بازیکن بزرگسال آورد اما من دیدم که این تیم ملی امید، نیاز به بازی‌های بیشتری دارد اما اگر ما بخواهیم با این شرایط به این مساباقت برویم، خیلی دور از انصاف است. اگر ما یک کادر مشخصی داشتیم، می‌توانستیم کاری انجام دهیم. اگر قرار باشد با تیم ملی جوانان هم به این مسابقات برویم، من مشکلی ندارم. من هیچ وقت پا پس نمی‌کشم و بازیکن جوان اعتقاد دارم اما این بازیکنان آسیب می‌بینند. شما فشار بازی با پرسپولیس را دیدید. ۲ روز یک بازی نمی‌شود بازی برگزار کرد. ما می‌خواهیم با پیکان بازی کنیم اما ۵ بازیکن روی نیمکت حضور دارند و چطور باید ۹۰ دقیقه دیگر بازی کنیم و فکر می‌کنم در آن بازی هم مصدوم خواهیم داشت. امیدوارم تدبیری برای این مساله صورت بگیرد.

او درباره مذاکراتی که با تیم‌های لیگ برتر برای دعوت کردن بازیکنان امید داشته است، گفت: من ارتباطی با مربیان نداشتم و وظیفه من هم نبود چون به من قول داده بودند که امور پیش می‌رود اما در عمل مسائل برعکس می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا