موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه ۵.۵ هزارمیلیارد تومانی فولاد مبارکه از محل سودانباشته
موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه ۵.۵ هزارمیلیارد تومانی فولاد مبارکه از محل سودانباشته

سازمان بورس با افزایش سرمایه فولاد مبارکه اصفهان از محل سود انباشته موافقت کرد. به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد فولاد مبارکه اصفهان که در حال سومین شرکت بورسی از نظر ارزش اسمی است، قصد دارد، رتبه خود در این زمینه را ارتقاء دهد و به بزرگترین شرکت بورسی دوباره تبدیل شود. بر این اساس […]

سازمان بورس با افزایش سرمایه فولاد مبارکه اصفهان از محل سود انباشته موافقت کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد فولاد مبارکه اصفهان که در حال سومین شرکت بورسی از نظر ارزش اسمی است، قصد دارد، رتبه خود در این زمینه را ارتقاء دهد و به بزرگترین شرکت بورسی دوباره تبدیل شود.

بر این اساس بعد از تصویب افزایش سرمایه ۷۳ درصدی در هیئت مدیره فولاد مبارکه، سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با این افزایش سرمایه از محل سود انباشته موافقت کرد. بر اساس اعلام سازمان بورس، در راستای اجرای قانون بازار اوراق بهادار، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت فولاد مبارکه در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین ومقررات مربوط در انتشار سهام  ملاحظه نشد و افزایش سرمایه از نظر این سازمان بلامانع است.

«فولاد» قصد دارد سرمایه خود را که در حال حاضر ۷٫۵ هزار میلیارد تومان است را به میزان ۵٫۵ میلیارد تومان از محل سود انباشته افزایش دهد و آن را به ۱۳٫۵ هزار میلیارد تومان برساند.

بر اساس این گزارش، اهداف هئیت مدیره فولاد مبارکه که در مهرماه این افزایش سرمایه از محل سود انباشته را تصویب کرد، شامل بازیافت مخارج سرمایه‌ای طرح‌های در دست اجرا ،بازیافت مخارج سرمایه‌ای مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های فرعی و وابسته، بازیافت مخارج سرمایه‌ای تملک سرمایه گذاری‌های بلند مدت واصلاح ساختار مالی است.

همچنین سود انباشته «فولاد» در گزارش ۹ ماهه این شرکت بالغ بر ۱۲٫۷ هزار میلیارد تومان اعلام شد. از سویی اعلام رسمی افزایش سرمایه فولاد مبارکه از محل سود انباشته نیز در داد و ستد‌های این نماد بورسی تاثیر مثبت گذاشت.

اقتصاد آنلاین – رامین بیات