موافقت قوه قضائیه با طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان»
موافقت قوه قضائیه با طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان»

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از موافقت قوه قضائیه با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان خبر داد. محمد دهقان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه و معاونان وی پس از اعمال اصلاحات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، کاملا با این طرح موافق هستند، گفت: جلسات متعدد با رئیس و معاونان قوه قضائیه و برخی […]

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از موافقت قوه قضائیه با طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان خبر داد.

محمد دهقان با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه و معاونان وی پس از اعمال اصلاحات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، کاملا با این طرح موافق هستند، گفت: جلسات متعدد با رئیس و معاونان قوه قضائیه و برخی اعضای شورای نگهبان در راستای اعمال اصلاحاتی در طرح اعاده اموال نامشروع برگزار شد و این اصلاحات موجب افزایش نقش قوه قضائیه در اعاده اموال نامشروع مسئولان شد.

طراح طرح اعاده اموال نامشروع تصریح کرد: مقرر شده است بعد از هفته قوه قضائیه جلسات کارشناسی قوه با طراحان برگزار و نسبت به تعیین تکلیف نهایی این طرح اقدام شود.

وی گفت: با توجه به سابقه رئیس قوه قضائیه در شورای نگهبان و تاثیر نظرات فقهی و حقوقی وی در تایید یا رد این طرح در شورای نگهبان، طراحان معتقدند برای تصویب نهایی این طرح استفاده از نظرات فقهی حقوقی رئیس قوه قضائیه مفید خواهد بود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه طراحان به هیچ وجه از محتوای طرح عقب نشینی نکرده و کوتاه نیامده اند، افزود: اصل طرح اعاده اموال نامشروع تغییری نکرده، فقط در برخی از عبارات و واژه ها اصلاحاتی ایجاد شده و طراحان با افزایش نقش قوه قضائیه در اعاده اموال نامشروع مسئولان نیز مخالف نیستند.

دهقان گفت: وجود هیات مردمی و نظارت این هیات بر اعاده اموال نامشروع به عنوان هیات منصفه ضروری است، بر این اساس قوه قضائیه موظف به اعاده اموال نامشروع مسئولان است اما هیات منصفه مردمی بر عملکرد قوه قضائیه نظارت خواهد داشت.

وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس علی رغم اصلاحات طرح اعاده اموال نامشروع در قوه قضائیه ۸۰ درصد طرح بدون تغییر باقی مانده است.