اجرای سمفونی «افلاکیان» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
اجرای سمفونی «افلاکیان» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس،سمفونی «افلاکیان» از روزهای بیستم تا بیست و چهارم ماه جاری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا می‌شود. سردار جواد خضرایی مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز در یک نشست خبری با اعلام این خبر توضیح داد:این سمفونی حضور در جبهه ومقاومت آزادگان را در اسارت  […]

دفاع مقدس

به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس،سمفونی «افلاکیان» از روزهای بیستم تا بیست و چهارم ماه جاری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا می‌شود.

سردار جواد خضرایی مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز در یک نشست خبری با اعلام این خبر توضیح داد:این سمفونی حضور در جبهه ومقاومت آزادگان را در اسارت  روایت می‌کند. در زمان اجرای این سمفونی میزبان جمعی از مردم،فرماندهان ارشد نیروهای مسلح،خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم خواهیم بود و امیدواریم تا نیمه مهرماه امسال این سمفونی را در اختیار عموم مردم جامعه قرار بدهیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس مملو از اخلاق،حماسه و معرفت است و این  سمفونی هم در راستای اشاعه این ویژگی‌ها ساخته شده است و می‌توانیم قول بدهیم که هر سال یک سمفونی را بسازیم و اجرا کنیم و از همه دست‌اندرکاران موسیقی دعوت می‌کنیم ما را در این کار یاری کنند. چون نیاز جامعه به موسیقی را ضروری می‌دانیم و در همین راستا،موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جشنواره موسیقی برگزار خواهد کرد.

سردار خضرایی همچنین گفت:در حال حاضر ۲۵۰۰ عنوان کتاب شعر و موسیقی در کتابخانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موجود است که می‌تواند مورد استفاده دست‌اندرکاران موسیقی برای تولید آثار فاخر قرار بگیرد.

وی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در راستای استفاده بهینه از کتاب‌،سال گذشته و امسال ۱۴۰ عنوان کتاب صوتی تولید کرده است تا آن دسته از افرادی که به دلیل کم بینایی و نابینایی نمی‌توانند کتاب مطالعه کنند از این طریق نیازهای خود را برطرف کنند. اما مشکل بزرگی دراین راستا داریم که نمی‌توانیم این آثار را منتشر کنیم و آن این است که ۹۰ درصد ناشران دولتی برای انتشار صوتی این کتاب‌ها از ما طلب مالی دارند.