ساخت موزه ای به شکل صخره ساحلی در اسکاتلند
ساخت موزه ای به شکل صخره ساحلی در اسکاتلند

به تازگی موزه ای در اسکاتلند ساخته شده که از نظر شکل ظاهری به یک صخره بزرگ ساحلی شباهت دارد. این موزه ماه آینده افتتاح می شود.  موزه یادشده که V&A Dundee نام دارد، یک موزه مدرن با ظاهری متفاوت است که در کنار طولانی ترین رودخانه کشور اسکاتلند به نام داندی برپا شده و طراحی آن […]

به تازگی موزه ای در اسکاتلند ساخته شده که از نظر شکل ظاهری به یک صخره بزرگ ساحلی شباهت دارد. این موزه ماه آینده افتتاح می شود.

 موزه یادشده که V&A Dundee نام دارد، یک موزه مدرن با ظاهری متفاوت است که در کنار طولانی ترین رودخانه کشور اسکاتلند به نام داندی برپا شده و طراحی آن توسط یک معمار ژاپنی به نام کنگو کوما صورت گرفته است.

این معمار هدف از طراحی موزه مذکور به شکل صخره ای ساحلی را ایجاد سازگاری و هماهنگی با محیط محلی و ارجاع به صخره های ساحلی مشهور این کشور دانسته است.

موزه V&A Dundee شعبه ای جدید از موزه ویکتوریای لندن و موزه آلبرت در انگلیس محسوب می شود و اولین پروژه به پایان رسیده کنگو کوما در این کشور محسوب می شود. این معمار و طراح ژاپنی معمولا سازه ای طراحی می کند که با محیط اطراف و شرایط جغرافیایی موجود در محل ساخت سازگاری داشته باشند.

در این موزه علاوه بر فضاهایی به منظور نمایش آثار هنری، فضایی به منظور برپایی کنسرت و همین طور کارگاه های مختلف در نظر گرفته شده و در آن یک فروشگاه بزرگ، کافه و رستوران هم وجود دارد. صفحات بزرگ تشکیل دهنده این موزه که به طور موازی بر روی هم قرار گرفته اند با استفاده از سنگ، سیمان و تیرچه های تقویت شده ساخته شده اند.