موزه دفاع مقدس، بزرگ‌ترین موزه جهان اسلام است
موزه دفاع مقدس، بزرگ‌ترین موزه جهان اسلام است

مدیر عامل موزه دفاع مقدس گفت: ما امروز بزرگ‌ترین موزه جنگ جهان اسلام و مدرن ترین موزه غرب آسیا را داریم که تا پایان سال ۵ بخش جدید هم به آن اضافه می‌شود. به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گردهمایی سراسری دبیران کانون های گردشگری شهر […]

مدیر عامل موزه دفاع مقدس گفت: ما امروز بزرگ‌ترین موزه جنگ جهان اسلام و مدرن ترین موزه غرب آسیا را داریم که تا پایان سال ۵ بخش جدید هم به آن اضافه می‌شود.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گردهمایی سراسری دبیران کانون های گردشگری شهر تهران، با حضور علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران و جمعی از دبیران کانون های گردشگری در تالار خلیج فارس  موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

علی اصغر جعفری ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: همگی شما عزیزان با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و فعالیت ها و ماموریت های آن آشنا هستید و بی گمان حضور شما و نظراتتان می تواند کمک کند که ما ظرفیت های بهتر و مطلوبتری را  در اینجا فراهم کنیم.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاریخ ایران را مملو از رشادت های گسنرده و سترگ برشمرد و خاطر نشان کرد ملت ما همیشه در طول تاریخ مشهور به صلح طلبی، مهربانی بوده و با برخورداری از سابقه ای بسیار کهن، در حوزه های مختلف علم و دانش پیشگام و سرآمد بوده است.

وی تصریح کرد: ما در ادوار تاریخ در حوزه های مختلف علم و دانش، فناوری، فلسفه، معرفت، پزشکی پیشگام بوده ایم به گونه ای که دنیا به این تاریخ و دستاوردهای آن مدیون است.

جعفری ادامه داد: کشورهایی که امروز در حوزه های مختلف علمی پیشرفته هستند روزگاری از ما خیلی عقب تر بودند.

وی تاکید کرد: ما با یک عقب ماندگی تاریخی مواجه ایم و ظرفیت های بسیاری را از ما گرفتند و سوزاندند، امکان رشد و تعالی را از این کشور گرفتند و حتی نتوانستیم پا به پای دیگران حداقل ها را هم پیش ببریم و در واقع به غیر از کسانیکه در این کشور حاکم بودند و دشمنان مرز و بوم همیشه می گفتند که ایرانی ها قادر به ساختن حتی کوچکترین قطعه هم نیستند.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: به یمن و برکت انقلاب اسلامی، ایران در اوج قدرت و نفوذ منطقه ای و هندسه قدرت جهانی و الگو گیری کشورهای اسلامی و حمایت از جریان صلح و عدالت قرار دارد.

وی یادآوری کرد: ما گام های بلندی را برداشته ایم به گونه ای که در ۱۰ حوزه مهم دنیا در ۱۰ باشگاه اول دنیا قرار داریم و به همین خاطر دشمن این ظرفیت ها را نپسندیده و دوست ندارد که این کشور روی پا خود بایستد. بنابراین از هر وسیله و ظرفیتی استفاده می کند تا این اقتدار و ظرفیت را بشکند و این اعتماد را سلب نماید و این اراده را در جوانان ما خاموش کند.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: دشمن خیلی از خوبی های ما را بد و خیلی از ظرفیت های ما را تهی جلوه می دهد و بسیاری از توانمندی های ما را پوچ می انگارد و برآن است که اعتماد به نفس ایرانیان را از آنان بگیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از اطلاعات ما را نسل جوان ندارد و برایشان وارونه جلوه داده شده است. که یکی از آن مباحث بسیار مهم دوران هشت سال دفاع مقدس است، تنها جنگی که پس از دویست سال یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن نیافتاد، این جمگی بود که طولانی ترین جنگ قرن بود و در آن ۳۶ کشور جهان به صدام و عراق کمک می کردند.

جعفبری تاکید کرد: تمام تجهیزات نظامی دشمنان آمد تا این قد برافراشته را دچار تزلزل کند، اما ما با بیش از ۲۰۰ هزار شهید  ایستادیم تا عزت و نام این کشور باقی بماند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جمهوری اسلامی را در اوج اقتدار  و سربلندی برشمرد و گفت: دشمن قصد دارد که این مهم را وارونه جلوه دهد و در واقع طراحان می خواهند ظرفیت و توانایی های ایران و ایرانی را کوچک نشان دهند.

وی تاکید کرد: امروز با دستاوردهای عظیمی به دست آورده و به یک بازدارندگی رسیده ایم که دشمن حتی تصور رویارویی مجدد با ایران را هم در خود نمی بیند.

جعفری خاطر نشان کرد: امروز می بایست نسل جوان این ظرفیت ها و قابلیت ها را بفهمد و عظمت آن را بداند، در حال حاضر یکی از ظرفیت هایی که دنیا برای آشنایی و اطلاع دهندگان از آن استفاده می کند موزه ها هستند، موزه ها مکان هایی اند که تمدن، تاریخ، دستاوردها، عظمت، عزت و افتخارات یک ملت را یکجا جمع می کند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: ما امروز افتخار داریم که به نمایندگی از ملت ایران بزرگ‌ترین موزه جنگ جهان اسلام و مدرن ترین موزه غرب آسیا را در اختیار داریم که انشالله تا پایان سال ۵ بخش جدید با عناوین: انقلاب اسلامی، نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کودک، تهران و مقاومت راه اندازی می شود.

مهدی سیف رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در گردهمایی گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بخشی از تاریخ معاصر ماست و اگر بتوانیم این حوزه را تقویت نمائیم در واقع دو موضوع مهم فرهنگ و گردشگری را تقویت کرده ایم، که در این راه باید تقویت کانون های گردشگری شهر تهران و مناطق ۲۲ گانه در اولویت کاریمان باشد.