موساد عامل ترور دانشمند هسته ای سوری است
موساد عامل ترور دانشمند هسته ای سوری است

تحلیلگران صهیونیست اذعان کردند که حادثه ترور «عزیز اسبر» دانشمند سوری نمی تواند کار گروه های مخالف سوری باشد، بلکه کار سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) است. تحلیلگران صهیونیست اذعان کردند که رژیم صهیونیستی اطلاعات زیادی درباره «عزیز اسبر» دانشمند هسته ای سوری و مرکزی که در آنجا کار می کرد در اختیار دارند و حادثه […]

تحلیلگران صهیونیست اذعان کردند که حادثه ترور «عزیز اسبر» دانشمند سوری نمی تواند کار گروه های مخالف سوری باشد، بلکه کار سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) است.

تحلیلگران صهیونیست اذعان کردند که رژیم صهیونیستی اطلاعات زیادی درباره «عزیز اسبر» دانشمند هسته ای سوری و مرکزی که در آنجا کار می کرد در اختیار دارند و حادثه ترور وی توسط سازمان جاسوسی این رژیم موسوم به «موساد» صورت گرفته است.

«رونین پراگمان» تحلیلگر مسائل اطلاعاتی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که «اسبر» در مرکز پژوهش ها و مطالعات علمی که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده بود، کار می کرد و سازمان های اطلاعاتی آمریکا و فرانسه به این مساله پی برده بودند که این مرکز یک مرکز امنیتی سوری است.

پراگمان خاطرنشان کرد که «اسبر» قبلا از چندین عملیات ترور جان سالم به در برده بود که از جمله آنها می توان به بمباران این مرکز توسط ارتش صهیونیستی اشاره کرد و این چیزی است که «یوآف لیمور» تحلیلگر نظامی روزنامه معاریو نیز آن را تایید کرد.

وی افزود: این عملیات ترور نشان می دهد که نه تنها تأسیسات هسته ای، بلکه دانشمندان هسته ای هم هدف عملیات های ترور اسرائیل هستند و عملیات اخیر علیه اسبر پس از مجموعه عملیات های صورت گرفته علیه دانشمندان هسته ای انجام شد.

پراگمان با این سخنانش به ترور دانشمندان هسته ای ایران و دو دانشمند فلسطینی به نام های «محمد زواری» و «فادی بطش» و نیز ربودن مهندس «ضرار سیسی» از اوکراین و انتقال وی به فلسطین اشغالی اشاره داشت.

«یوآف لیمور» یکی دیگر از تحلیلگران صهیونیست نیز اعلام کرد که اسرائیل از آخرین مرحله جنگ جاری در سوریه برای انجام عملیات های ترور و بمباران استفاده می کند و در ترور اسبر هم نقش اصلی داشت و این عملیات نمی تواند کار گروه های مخالف مسلح سوری باشد؛ چرا که کشتن وی هیچ نفعی برای آنها ندارد، بلکه با توجه به فعالیت وی در عرصه موشکی و نزدیکی اش به بشار اسد می تواند کار سازمان موساد باشد.