موضع ایران در برجام مشخص است/ آمریکا حق تغییر مفاد توافقنامه را ندارد
موضع ایران در برجام مشخص است/ آمریکا حق تغییر مفاد توافقنامه را ندارد

یحیی کمال پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی صبح اقتصاد درباره خواسته آمریکایی ها برای تغییر مفاد برجام گفت: این توافق مورد پذیرش کشورهای اروپایی است و آمریکا حق تغییر یکطرفه آن را ندارد. وی در ادامه افزود: اگر آنها بدنبال تغییر مفاد […]

یحیی کمال پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی صبح اقتصاد درباره خواسته آمریکایی ها برای تغییر مفاد برجام گفت: این توافق مورد پذیرش کشورهای اروپایی است و آمریکا حق تغییر یکطرفه آن را ندارد.
وی در ادامه افزود: اگر آنها بدنبال تغییر مفاد برجام باشند، قطعاً ایران هم ساکت نخواهد نشست و تصمیم مناسبی بر علیه این اقدام زورگویانه امریکایی ها خواهد گرفت.
نماینده مردم جیرفت در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی نسبت به اجرای برجام پایبند بوده است، تصریح کرد: آمریکایی ها مدعی هستند که ایران پایبند نبوده، در حالی که آژانس بین المللی هسته ای و دیگر کشورهای اروپایی بر پایبندی ایران صحه گذاشتند.
کمال پور اضافه کرد: آمریکا با این اقدامات گستاخانه خود به جهانیان نشان داد که به هیچ وجه مورد اعتماد نیستند و با آنها نباید پای میز مذاکره نشست.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ایجاد تغییر مفاد برجام وجاهت قانونی ندارد، بیان کرد: دولت ترامپ در اتخاذ تصمیمات سیاسی به هیچ عنوان بر مبنای شرایط واقعی عمل نمی کند و فقط به فکر اتخاذ تصمیمات یکجانبه است.