موضوع استفاده از آب‌های ژرف در استان سیستان و بلوچستان جدی است
موضوع استفاده از آب‌های ژرف در استان سیستان و بلوچستان جدی است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع استفاده از آب‌های ژرف در استان جدی است و باید مطالعه شود و هم‌اکنون نیز این طرح در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، احمدعلی موهبتی صبح امروز در نشست با اعضای خانه کشاورز اظهار داشت: تغییر رویکرد کارگزاران در ارتباط با اعضای خانه کشاورز، گروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد برای نقش‌آفرینی بیشتر این گروه‌ها ضروری است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بنا بر مصوبه شورای اداری استان همه تشکل‌های مردم‌نهاد متناسب با فعالیت خود در کارگروه‌های مربوطه استانی و شهرستانی باید دعوت شوند که امیدوارم با این حضور شرایط بهتری برای نقش‌آفرینی این گروه‌ها فراهم شود و این نقش‌آفرینی را فراتر از گفتمان مشاهده کنیم.

موهبتی در مورد بحث تأمین آب در منطقه سیستان گفت: بحث تأمین آب در منطقه سیستان جدی است و جلسات مختلفی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر امور خارجه، وزیر نیرو و وزیر اقتصاد پیرامون این موضوع برگزار شده است.

وی اضافه کرد: پیگیری ۸۲۰ میلیون مترمکعب حق‌آبه سیستان وظیفه دولت است و باید انجام شود اما این حق‌آبه به‌تنهایی نباید نقطه اتکا باشد و کنار آن طرح‌های دیگری از جمله آب‌های ژرف نیز باید با مطالعه دقیق اجرا شود.

وی تصریح کرد: موضوع استفاده از آب‌های ژرف در استان بحث جدی است و باید مطالعه شود و هم‌اکنون نیز این طرح در حال اجراست ولی در حال حاضر نمی‌توان اظهار نظر کرد چرا که ممکن است استفاده‌های ابزاری و تبلیغی از این موضوع صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سنت و رسم لایروبی توسط مردم منطقه سیستان گفت: این موضوع نباید از میان برداشته شود و همچنان که در گذشته تصاویر و مستندات آن وجود دارد باید ادامه پیدا کند و کنار این مطلب دولت نیز تأمین اعتبار و تأمین زیرساخت‌ها  را به‌عهده داشته باشد.