موضوع پناهجویان محور گفتگوی مرکل و کورتز
موضوع پناهجویان محور گفتگوی مرکل و کورتز

رهبران آلمان و اتریش در دیدار امروز خود در برلین درباره سیاست های جدید مهاجرپذیری اروپا به گفتگو و تبادل نظر خواهند پرداخت.  «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در دیدار امروز خود با «سباستین کورتز» صدر اعظم اتریش در برلین در نظر دارد درباره روند رو به رشد ورود پناهجویان و مهاجران به اروپا رایزنی […]

رهبران آلمان و اتریش در دیدار امروز خود در برلین درباره سیاست های جدید مهاجرپذیری اروپا به گفتگو و تبادل نظر خواهند پرداخت.

 «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در دیدار امروز خود با «سباستین کورتز» صدر اعظم اتریش در برلین در نظر دارد درباره روند رو به رشد ورود پناهجویان و مهاجران به اروپا رایزنی کنند.

کورتز که از مخالفان سیاست مهاجرپذیری است پیش از سفر به آلمان در سخنانی اظهار داشت: کشورهای اروپایی باید همسو با یکدیگر با پدیده مهاجرت مقابله کرده و از صرف هزینه های بیشتر در این مسیر جلوگیری کنند.

این در حالی است که صدر اعظم آلمان با طرح سیاست درهای باز از ورود پناهجویان با شرایطی قابل قبول حمایت کرده است.

از آنجایی که اتریش قرار است از ابتدای ماه آتی میلادی ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده بگیرد، سعی خواهد داشت تا طرح منع ورود پناهجویان به اروپا را تقویت کرده و در صورت امکان آن را اجرایی کند.

از سوی دیگر مرکل نیز در نظر دارد در نشست هفته آینده اتحادیه اروپا درخواست خود برای اجماع درباره اتخاذ سیاست واحد در قبال مهاجرپذیری اروپا را مطرح کند.