آیفون X؛یکی از موفق‌ترین محصولات چند سال اخیر بازار گوشی‌های هوشمند
آیفون X؛یکی از موفق‌ترین محصولات چند سال اخیر بازار گوشی‌های هوشمند

اپل در ماه دسامبر سال گذشته توانست مشکلات بر سر راه تولید انبوه گوشی‌های آیفونX را رفع کند و به این ترتیب با سرعت بیشتری این محصولات خود را در دسترس کاربران قرار دهد. اکنون به نظر می‌رسد باید آیفون X را یکی از موفق‌ترین محصولات چند سال اخیر بازار گوشی‌های هوشمند بنامیم. سایت Canalys امروز در گزارشی به بررسی […]

اپل در ماه دسامبر سال گذشته توانست مشکلات بر سر راه تولید انبوه گوشی‌های آیفونX را رفع کند و به این ترتیب با سرعت بیشتری این محصولات خود را در دسترس کاربران قرار دهد. اکنون به نظر می‌رسد باید آیفون X را یکی از موفق‌ترین محصولات چند سال اخیر بازار گوشی‌های هوشمند بنامیم.

سایت Canalys امروز در گزارشی به بررسی میزان موفقیت و فروش گوشی‌های آیفونX در طی ماه‌های اخیر پرداخت. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی این سایت، اپل توانسته است در سه ماهه پایانی از سال ۲۰۱۷، چیزی در حدود ۲۹ میلیون گوشی آیفونX را به فروش برساند و در این بازه زمانی این اسمارت فون را به عنوان موفق‌ترین محصول در این رده معرفی کند.

این سایت همچنین اعلام کرده است که موفق‌ترین عملکرد گوشی آیفون X در بازارهایی رخ داده است که اپل آن‌ها را با همکاری اپراتورها، همراه با یارانه و با طرح‌های تخفیفی عرضه کرده است. به عنوان مثال فروش چیزی در حدود ۷ میلیون نسخه از گوشی‌های آیفون X در این بازه زمانی در کشور چین صورت گرفته است.

با توجه به عرضه گوشی آیفون X و کاهش قیمت نسخه‌های پیشین از این محصولات، فروش گوشی‌های دیگری نظیر آیفون SE و آیفون ۶ اس نیز در طی ماه‌های اخیر بسیار خوب بوده است. Canalys اعلام کرده است که این افزایش قابل توجه فروش، با توجه به تغییرات عمده صورت گرفته در قیمت و تنوع محصولات اپل در این ماه‌ها رخ داده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که تغییرات عمده رخ داده در بخش‌های طراحی و رابط کاربری و همچنین اضافه شدن چند قابلیت مهم و کاربردی نظیر Face ID سبب شده است که گوشی‌های آیفون X علی‌رغم برچسب قیمت ۹۹۹ دلاری بازهم در برابر محصولات دیگر کمپانی‌های بزرگ همچون هواوی و سامسونگ، ارزش خرید بالایی داشته باشد. به یمن این تغییرات صورت گرفته، گوشی آیفون X قادر است همچنان رقابت نزدیکی با دیگر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار ایجاد کند.

Canalys همچنین اعلام کرده است که انتظار می‌رود موفقیت‌های آیفون X در طی ماه‌های آینده ادامه پیدا کند و یا حتی بهتر شود چرا که تاخیرات رخ داده در عرضه انبوه این گوشی سبب شد بسیاری از کاربران به سمت خرید دیگر محصولات این کمپانی و یا حتی دیگر گوشی‌های اندرویدی هدایت شوند.