مکاتبات مجلس از مهر ماه الکترونیکی می‌شود
مکاتبات مجلس از مهر ماه الکترونیکی می‌شود
مکاتبات مجلس از ابتدای مهر ماه سال جاری الکترونیکی می‌شود و به این وسیله کاغذ به طور کل از مکاتبات در قوه مقننه حذف خواهد شد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد مکاتبات مجلس از ابتدای مهر ماه سال جاری الکترونیکی می‌شود و به این وسیله کاغذ به طور کل از مکاتبات در قوه مقننه حذف خواهد شد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات این خبر، گفت: بر اساس این طرح که از مهر ماه به صورت دائم اجرایی می‌شود، طرح، لوایح و دیگر مکاتبات از جمله گزارشات و نامه‌ها و امثال آن که برای چاپ آنها حجم زیادی کاغذ لازم است دیگر چاپ نخواهد شد و به صورت الکترونیکی در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین در این طرح مردم نیز نامه‌های خود را از طریق فضای مجازی و به صورت الکترونیکی به نمایندگان ارسال می‌کنند و دیگر نیازی به نوشتن نامه به صورت سنتی آن وجود ندارد و این کار به این شکل انجام نخواهد شد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اظهار داشت: علاوه بر این مردم می‌توانند از طریق فضای مجازی و سایت خانه ملت به صورت شفاف و مستقیم در جریان جزئیات کار نمایندگان از طریق صفحه هر نماینده قرار گیرند و فیلم‌ها و صوت‌ها، نطق‌ها و برنامه‌ها و غیره نمایندگان در سایت مذکور وجود دارد و مردم می‌توانند به صورت شفاف و روشن در جریان کار نماینده خود قرار گیرند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: این طرح مدت دو ماه است که به صورت آزمایشی در مجلس اجرا می‌شود و از مهر ماه اجرای آن دایمی خواهد شد.

وی در پایان گفت: با اجرای این طرح مجلس ایران در رده چند پارلمان برتر جهان در استفاده از فضای مجازی و بهره‌گیری از این فضا در اجرای کارهای خود قرار دارد.

  • منبع خبر : فارس