ناتو مخالف خروج آمریکا از پیمان INF است
ناتو مخالف خروج آمریکا از پیمان INF است

دبیر کل ناتو با تأکید بر لزوم توجه بیشتر روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد از احتمال گفتگو با دولت ترامپ در این باره سخن گفت. به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در گفتگو با شبکه تلویزیونی «آ ار د» با انتقاد از خروج آمریکا نسبت به خروج […]

دبیر کل ناتو با تأکید بر لزوم توجه بیشتر روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد از احتمال گفتگو با دولت ترامپ در این باره سخن گفت.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در گفتگو با شبکه تلویزیونی «آ ار د» با انتقاد از خروج آمریکا نسبت به خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد(INF) اظهار داشت: ناتو نمی تواند این تخلف را بپذیرد. این پیمان باید همچنان بر قوت خود باقی بماند.

دبیر کل ناتو در ادامه افزود: ناتو مخالف استقرار سیستم های جدید موشکی در کشورهای اروپایی بوده و در این راستا اقدامات لازم را بکار خواهد گرفت.

استولتبرگ با تاکید بر لزوم تشدید تدابیر امنیتی کشورهای اروپایی خاطر نشان کرد: پیمان منع موشک های هسته ای میان برد باید بطور حقیقی ضامن امنیت کشورهای اروپایی باشد.

وی بار دیگر با انتقاد از اقدام رئیس جمهوری آمریکا درخصوص خروج از این پیمان گفت: ناتو در صورت لزوم درباره پیمان منع موشک های هسته ای میان برد با دولت آمریکا وارد مذاکره و گفتگو می شود./منبع مهر