نامجومطلق: کی‌روش نظم را به تیم ملی تزریق کرده/ برابر اروگوئه و سنگال نمره قبولی گرفتیم
نامجومطلق: کی‌روش نظم را به تیم ملی تزریق کرده/ برابر اروگوئه و سنگال نمره قبولی گرفتیم
پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی در دو دیدار تدارکاتی برابر اروگوئه و سنگال نمره قبولی گرفته است.

به گزارش صبح اقتصاد پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی در دو دیدار تدارکاتی برابر اروگوئه و سنگال نمره قبولی گرفته است.

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دو دیدار تدارکاتی برابر اروگوئه و سنگال اظهار کرد: فکر می‌کنم دو بازی تدارکاتی خوبی را انجام دادیم و برابر دو تیم قدرتمند توانستیم محکی به تیم ملی بزنیم. با توجه به اینکه نزدیک جام‌جهانی هستیم این دو بازی به آقای کی‌روش کمک کرد تیمش را به خوبی بشناسد. البته آقای کی‌روش از این تیم شناخت داشت اما در آستانه جام‌جهانی این دو بازی کمک کرد.

وی افزود: آقای کی‌روش استراتژی خاص خودش را دارد. او به دنبال این است که ابتدا تیم ملی گل نخورد و بعد روی ضدحملات به حریف گل بزنیم. در دو بازی اروگوئه و سنگال هم کی‌روش همین روش را دنبال کرد و سعی داشت مالکیت توپ را به حریف بدهد و فضا را از حریف بگیرد. ما در این سیستم خوب کار کردیم و به حریف کمتر فرصت دادیم و سعی کردیم فضاها را با تعداد نفرات بیشتر پوشش بدهیم و اجازه موقعیت‌ سازی به حریف ندهیم. اروگوئه و سنگال از تیم‌های پرقدرت و پر ستاره بودند. در این دو بازی می‌توان به کی‌روش و تیم ملی نمره قبولی داد. تیم ما در چهارچوب تفکرات کی‌روش بسیار خوب کار کرد.

نامجومطلق در ادامه با بیان اینکه نظم تیمی نسبت به گذشته در تیم ملی بیشتر شده است، گفت: این نظم از تفکرات آقای کی‌روش به تیم ملی تزریق شده است. تیم خیلی منضبط در هر دو بازی ظاهر شد. با توجه به اینکه  کی‌روش میان بازیکنان مقبولیت دارد، بازیکنان متحدتر شده بودند  و بازیکنان سعی می‌کردند همه داشته‌های خود را ارائه بدهند.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکتیکی که کی‌روش انتخاب می‌کند و سعی می‌کند تیمش اول گل نخورد و بعد از فرصت‌ها استفاده کند، دوست داشتم شرایطی رخ بدهد که تیم ملی گل بخورد و بعد ببینیم فرم و شکل بازی تیم چطور تغییر خواهد کرد. این بازی‌ها تدارکاتی است و به همین خاطر من دوست داشتم ببینم وقتی از حریف عقب باشیم، شکل بازی چطور خواهد شد. همین اتفاق هم در بازی سنگال رخ داد و تیم ملی آزمون خوبی را پشت سر گذاشت و توانست به بازی برگردد. خیلی مهم بود در این شرایط هم تیم را محک بزنیم و خوشبختانه تیم خیلی خوب و موفق عمل کرد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه  با بیان اینکه در دو دیدار تدارکاتی برخی بازیکنان نشان دادند می‌توانند به عنوان  مهره ثابت به  میدان بروند، گفت: بازیکنانی مثل حسین حسینی، سید مجید حسینی، امید ابراهیمی و احمد نوراللهی از جمله بازیکنانی بودند که نشان دادند می‌توانند در روند تیمی آقای کی‌روش باشند و هر زمانی تیم نیاز به تغییر داشت سرمربی می‌تواند روی آنها حساب کند. آقای کی‌روش سعی کرد از تمام بازیکنان استفاده کند و آن‌ها را محک بزند. در بازی برابر اروگوئه شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان به عنوان زوج خط دفاعی بازی کردند اما در بازی سنگال آقای کی‌روش مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی را هم محک زد. این را هم در نظر بگیرید شرایطی که برای پورعلی‌گنجی رخ داد و گل به خودی زد ممکن است برای هر بازیکنی رخ دهد. نکته مهم این بود که ما بازیکنانی داریم که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. مثلا حسین حسینی هم نشان داد می‌توانیم روی او حساب کنیم.

او در ادامه درباره شانس ایران برای موفقیت در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر هم گفت: در جام‌جهانی تیم‌های با کیفیتی با ما روبه‌رو می‌شوند. تیم‌ها در جام‌جهانی با تمام قدرت به میدان می‌آیند و کار برای ما سخت است. آمریکا هم تیم بسیار خوبی است و ما باید به دنبال این باشیم تا جام‌جهانی تیم ما به آمادگی کامل برسد. همه تیم‌ها به دنبال صعود از گروه هستند و قطعا تیم ملی فوتبال ایران هم همه تلاشش را می‌کند تا جز تیم‌هایی باشد که از گروه صعود کرده است.

  • منبع خبر : ایسنا