نایب رئیسی چراغ خاموش پریدر در فدراسیون شطرنج
نایب رئیسی چراغ خاموش پریدر در فدراسیون شطرنج
اخبار سایت فدراسیون شطرنج حاکی از آن است که شادی پریدر رسما به عنوان نایب رئیس این فدراسیون حکم گرفته است.

اخبار سایت فدراسیون شطرنج حاکی از آن است که شادی پریدر رسما به عنوان نایب رئیس این فدراسیون حکم گرفته است.

به گزارش صبح اقتصاد، طبق اعلام فدراسیون جهانی شطرنج در تیرماه، شادی پریدر به عنوان نایب رئیس فدراسیون شطرنج ایران به فیده معرفی شد. انتشار این خبر توسط فدراسیون جهانی درحالی بود که فدراسیون شطرنج ایران در خصوص این خبر سکوت کرد و هیچ واکنشی نداشت.

تامینی رئیس فدراسیون شطرنج در گذشته در مورد آنچه در سایت فدراسیون جهانی شطرنج مبنی بر نایب رئیسی شادی پریدر در فدراسیون ایران درج شده بود، توضیح داد: از طرف ایران هنوز هیچ موضوعی مبنی بر نایب رئیسی پریدر به فدراسیون جهانی شطرنج اعلام نشده است. این کار بعد از هماهنگی نهایی با وزارت ورزش و صدور حکم نهایی انجام می شود. شاید بر اساس اطلاعات قبلی چنین مسئله ای در سایت جهانی درج شده است. به هر حال خانم پریدر یک دوره نایب رئیس فدراسیون بوده است و هنوز گزینه جدیدی از ایران معرفی نشده است!

اما جدیدا فدراسیون شطرنج در اخبار خود از نام شادی پریدر به عنوان نایب رئیس یاد می کند تا خبر فدراسیون جهانی به نوعی تایید شود. انتخاب پریدر به عنوان سمت نایب رئیسی شطرنج درحالی است که فدراسیون سعی کرده چراغ خاموش و در سکوت این انتصاب را انجام دهد چرا که در خروجی سایت این فدراسیون خبری مستقل با این مضمون دیده نمی شود.

به نظر می‌رسد حسن تامینی لیچانی رئیس جدید شطرنج علاقه خاصی به سکوت در مقابل رخدادها دارد چرا که در گذشته مقابل برخی از مسائل ایجاد شده در شطرنج سکوت کرده است. پیش از این غیبت عجیب ایران در رقابت‌های قهرمانی شطرنج نوجوانان جهان با سکوت فدراسیون شطرنج همراه بود.

شادی پریدر نخستین شطرنج‌باز ایرانی بوده که درجه استادبزرگ زنان را به دست آورد. این شطرنج باز سال های گذشته در پست نایب رئیسی بانوان فدراسیون شطرنج حضور داشت و عملکرد نسبتا خوبی هم داشت.