نباید به سادگی ازحادثه تروریستی نیوزیلند گذشت
نباید به سادگی ازحادثه تروریستی نیوزیلند گذشت
رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار روشن شدن ابعاد حادثه تروریستی نیوزیلند شد و گفت: نباید ساده از کنار این حادثه تروریستی گذشت.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی رئیس مجلس ضمن تبریک ولادت امام جواد (ع) آرزوی سالی پررونق برای ملت ایران کرد و گفت: لازم می دانم از پذیرایی و دقت نظر ملت و دولت دوست و برادر عراق تشکر کنم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سفری که آقای رئیس جمهور به کشور عراق داشتند در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و امنیتی گفتگوهایی انجام شد که می‌تواند زمینه ساز همکاری‌های زیارتی و توریستی میان دو کشور باشد. علاوه بر این در زمینه توافقنامه ۱۹۷۵ تصمیمات بسیار ارزشمند و خوبی گرفته شد.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: این سفر با دقت نظر و رفتار صمیمانه همراه بود لذا ما از ملت رشید عراق و همچنین دولت عراق و همه احزاب، گروه‌ها و عشایری که در این سفر همکاری داشتند به خصوص آیت الله سیستانی که ملاقات سودمندی با رئیس جمهور کشورمان داشتند کمال تشکر را داریم.

لاریجانی همچنین ابراز امیدواری کرد وزارت امور خارجه پیگیر انجام توافقات منعقده باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود اقدام وحشیانه و تروریستی در نیوزیلند را محکوم کرد و گفت: به خانواده همه کسانی که در این حادثه صدمه دیده اندتسلیت می گویم، این حادثه بسیار هشداردهنده بود. همه کشورها باید مراقبت‌های امنیتی داشته باشند و ریشه‌های این حوادث تروریستی را بررسی کنند. این حرکت‌های زیرپوستی تروریستی گاهی ظاهری متفاوت دارند اما ماهیت آن‌ها تروریستی است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر تبلیغ افکار و رفتارهایی در زمینه هراس از مسلمانان و تفکر اسلامی، این نتایج را به همراه دارد. البته ما به این حادثه تروریستی مشکوک هستیم، آیا این حادثه تنها به بهانه اسلام هراسی بوده است یا ناشی از جریان نژادپرستی بوده است؟ یا اینکه پشت صحنه‌های مهمتری داشته است؟ چه دولت‌هایی در این حادثه نقش داشته اند؟ باید ابعاد این حادثه مشخص شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ضرورت دارد وزارت امور خارجه از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و دبیر کل بین المجالس اسلامی این حادثه تروریستی را بررسی و ریشهیابی کند.

لاریجانی تاکید کرد: نباید ساده از کنار این حادثه تروریستی گذشت. در این حادثه تروریستی که به صورت وحشیانه ای به نمازگزاران در حال عبادت حمله کردند و این جنایت را خلق می‌کنند نباید ساده از کنار آن گذشت گرچه این کشورها اگر درست عمل می‌کردند تروریست‌ها این جرأت را پیدا نمی‌کردند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود از عملکرد نمایندگان و حضور آنها در جلسات کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و جلسات علنی و غیرعلنی تشکر کرد و گفت: سال ۹۷ به دلیل شیطنت‌ها و ماجراجویی‌های آمریکایی‌ها در زمینه توافق هسته‌ای تلاطم‌هایی از نظر اقتصادی ایجاد شد لذا بیشتر دغدغه نمایندگان این بود که با حضور در حوزه‌های انتخابیه و گفتگو با مدیران اجرایی استان‌ها و همچنین در سطح ملی مشکلات را کاهش دهند.

رئیس مجلس گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام ساز و کارهایی برای کنترل مسائل پیش آمده در کشور ایجاد شد که امیدواریم سال آینده سال پرفروغی برای ملت ایران باشد یعنی هم کشور در آرامش بیشتر باشد هم اتحاد ملت قوی‌تر باشد و اشتغال کارآمد برای مردم به ویژه جوانان ایجاد شود.

  • منبع خبر : مهر