نتایج انتخابات پارلمانی کابل باطل اعلام شد
نتایج انتخابات پارلمانی کابل باطل اعلام شد

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان نتایج انتخابات پارلمانی ولایت کابل را باطل اعلام کرد. به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، «علیرضا روحانی» سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که به دلیل تخلفات انتخاباتی گسترده در انتخابات پارلمانی ولایت کابل آرای انتخابات باطل اعلام می‌گردد. روحانی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که کمیسیون پس از بررسی […]

کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان نتایج انتخابات پارلمانی ولایت کابل را باطل اعلام کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، «علیرضا روحانی» سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که به دلیل تخلفات انتخاباتی گسترده در انتخابات پارلمانی ولایت کابل آرای انتخابات باطل اعلام می‌گردد.

روحانی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که کمیسیون پس از بررسی شکایت‌های ثبت شده، مدارک، اسناد و گزارش‌های موجود این تصمیم را اتخاذ کرده است.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی پیش از این نیز اعلام کرده بود که پس از بررسی و رسیدگی به شکایات ثبت شده در نتیجه انتخابات تغییرات چشمگیری بوجود خواهد آمد.

روحانی تصریح کرده بود: رسیدگی به شکایت‌هایی که در این کمیسیون به ثبت رسیده است، در میزان آرای باطل شده و باطل نشده تغییرات فاحشی ایجاد خواهد کرد و بر نتایج انتخابات و بازنده و برنده شدن نامزدان تاثیر مستقیم خواهد داشت.

تاکنون کمیسیون انتخابات افغانستان نتایج ابتدایی انتخابات در ۱۸ ولایت این کشور را اعلام کرده است که با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده است.

هنوز مشخص نیست که با باطل اعلام شدن این آرا انتخابات مجدد در کابل در چه زمانی برگزار خواهد شد.