نتیجه بررسی مطالب مطرح شده در استیضاح ربیعی اعلام شود
نتیجه بررسی مطالب مطرح شده در استیضاح ربیعی اعلام شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواستار اعلام نتیجه بررسی مطالب مطرح شده در جلسه استیضاح وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.  حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در پایان جلسه علنی امروز با اشاره به برگزاری جلسه سوال از رئیس جمهور و قانع نشدن نمایندگان از ۴ پاسخ رئیس‌جمهور […]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواستار اعلام نتیجه بررسی مطالب مطرح شده در جلسه استیضاح وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

 حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در پایان جلسه علنی امروز با اشاره به برگزاری جلسه سوال از رئیس جمهور و قانع نشدن نمایندگان از ۴ پاسخ رئیس‌جمهور اظهار داشت: طبق آیین نامه داخلی مجلس این سوالات و پاسخ‌ها باید بررسی شود و چنانچه به عنوان نقض قانون و یا استنکاف از قانون شناخته شود باید به قوه قضاییه ارسال شود.

وی افزود: سوال ما این است که ظرف چه مدتی این تطبیق انجام می‌شود؟ به نظر ما هر چهار مورد هم استنکاف از قانون و هم نقض اصولی از قانون اساسی است، حالا توسط کدامیک از زیرمجموعه های مجلس این موارد استنکاف باید بررسی شود و قوه قضاییه چه زمانی می‌خواهد رسیدگی کند؟

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به برخی مطالب مطرح شده در جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز ۱۷ مرداد عنوان کرد: در آن جلسه یکسری اسامی اعلام شد که از رانت استفاده کرده اند؛ آقای لاریجانی در آن جلسه گفت طی دو هفته آینده هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اسناد را بررسی کند و نتیجه را در اختیار نمایندگان قرار دهد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: این مهلت دو هفته‌ای در ۳۱ مرداد ماه به پایان رسیده و امروز ۶ شهریور است اما هنوز اطلاعی از نتیجه بررسی‌ها نداریم.

پس از تذکر این نماینده، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت اعلام کرد: در رابطه با پاسخ‌های رئیس‌جمهور، سوال‌ها و جواب‌ها را در هیات رئیسه بررسی و صحبت می‌کنیم و آقای لاریجانی نتیجه را اعلام خواهد کرد؛ در خصوص صحبت های مطرح شده در روز استیضاح آقای ربیعی و صحبت هایی که ایراد شده نیز مستندات را در دست بررسی داریم و نتیجه اعلام می‌شود.