نتیجه مذاکرات هیئت نظامی روس با مقامات ایران در تهران
نتیجه مذاکرات هیئت نظامی روس با مقامات ایران در تهران

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک هیئت نظامی روسی در تهران با مقامات بلندپایه نظامی ایران دیدار کردند و ابعاد مختلف همکاری‌های نظامی، از جمله اقدامات مشترک آتی دو کشور و مسائل مهم امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه […]

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک هیئت نظامی روسی در تهران با مقامات بلندپایه نظامی ایران دیدار کردند و ابعاد مختلف همکاری‌های نظامی، از جمله اقدامات مشترک آتی دو کشور و مسائل مهم امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هیئتی به‌ریاست دریادار “ایگور اوسیپوف” نائب‌رئیس ستادکل نیروهای مسلح این کشور که به تهران سفر کرده بود، در جریان دومین نشست گروه کاری روسیه ــ ایران در زمینه تحقق توافقات دوجانبه بین‌دولتی درباره همکاری‌های نظامی، ملاقات‌هایی با مقامات بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی انجام داده است.

بر اساس این اطلاعات، در جریان این مذاکرات، تمامی ابعاد مسائل مربوط به همکاری‌های نظامی ــ فنی بین روسیه و ایران، از جمله اقدامات مشترک و برنامه همکاری‌ها در سال ۲۰۱۹، به‌خصوص در زمینه تقویت همکاری ناوگان دریایی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت، علاوه بر این، طرفین درباره مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی در عرصه امنیتی تبادل نظر کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین یادآور شد که هیئت نظامی روس از ایران دعوت کرد تا در پنجمین دور از بازی‌های ارتش‌های جهان در سال ۲۰۱۹ شرکت کند و از مشارکت فعال طرف ایرانی در بازی‌های دور اخیر در سال ۲۰۱۸ قدردانی کرد.