نخستین پارک اقتصاد دیجیتال در یزد راه‌اندازی می‌شود
نخستین پارک اقتصاد دیجیتال در یزد راه‌اندازی می‌شود
نخستین پارک اقتصاد دیجیتال استان و سومین پارک ICT کشور در استان یزد ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

نخستین پارک اقتصاد دیجیتال در یزد راه‌اندازی می‌شود

نخستین پارک اقتصاد دیجیتال استان و سومین پارک ICT کشور در استان یزد ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، آیین انعقاد تفاهم نامه ایجاد نخستین پارک اقتصاد دیجیتال استان و سومین پارک کشور عصر امروز با حضور مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعت در استانداری یزد برگزار شد.

اکرم فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد، ظهر امروز در در این نشست اظهار داشت: استان یزد این قابلیت را دارد که پس از تهران و مشهد با ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال با عنوان ICT فعالیت کند.

وی با بیان اینکه ایجاد شعبه‌های ICT در مناطق مختلف کشور ظرفیت‌هایی را می‌طلبد و به زیرساخت‌های فیزیکی، منابع و تجهیزات نیاز دارد، عنوان کرد: ما نیز با چالش تهیه فضای مناسب در استان مواجه بودیم و با مشورت دکتر صدیقی و رویکردی جدیدی که مطرح شد، برنامه‌ریزی بر این قرار گرفته که بخش غالب اتفاق مورد نظر، مشوق‌ها و حمایت‌های نرم‌افزاری که لازم است صورت بگیرد.

وی تصریح ‌کرد: با پیوستن استان‌ها به شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال در فاز اول، استان‌ها با شناسایی ظرفیت‌های خود، استفاده حداقل از منابع می‌توانند عناصر مهم، المان‌ها، پارک‌ها، شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری خود را به شبکه توسعه اطلاعات یا اقتصاد دیجیتال متصل کنند.

فداکار گفت: استان یزد در فاز اول، تفاهم‌نامه را با پیوستن عناصر اکوسیستم فناوری اطلاعات استان به شبکه اقتصاد دیجیتال آغاز کرده و مشوق‌ها و حمایت‌هایی در متن تفاهم‌نامه از جمله حمایت‌های مهارتی، آموزشی، مالی و به صورت ویژه‌تر توسعه بازار  ذکر شده که از آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد افزود: پس از این مرحله، استان بنا به ظرفیت‌ها موجود و تامین فضای حداقلی۱۵۰۰متر می‌تواند شعبه جدیدی از شبکه اقتصاد دیجیتال پس از تهران و مشهد داشته باشد و کار پس از آماده‌شدن فضاهای مناسب برای توسعه اقتصاد دیجیتال انجام می‌شود.

وی افزود: حتی اگر ۱۵۰۰متر فضا را نتوانیم در کارخانه علم و فناوری تامین بکنیم و یا حتی اگر به دلیل زمان کم لازم باشد مکان جدیدی در نظر گرفته شود، استان یزد این آمادگی را دارد که در اولین فرصت شرایط و اقداماتی که مدنظر وزارت‌خانه است را تامین کند و نشان‌ دهد برای ایجاد پارک ICT یا اقتصاد دیجیتال ظرفیت خوبی دارد.

فداکار گفت: طبق آخرین گزارشات از وضعیت استان در زمینه محصولات توسعه یافته در زمینه اقتصاد دیجیتال ارائه شده که استان یزد به نسبت جمعیت بعد از تهران با اختلاف قابل توجهی در رتبه دوم قراردارد و این جایگاه بسیار خوب استان را نشان ‌می‌دهد.