نخست‌وزیر ایتالیا در لبنان: در خط مقدم مرحله بازسازی بندر بیروت هستیم
نخست‌وزیر ایتالیا در لبنان: در خط مقدم مرحله بازسازی بندر بیروت هستیم
نخست وزیر ایتالیا با هدف اعلام حمایت از لبنان پس از وقوع انفجار مهیب بندر بیروت در چهارم اوت به این کشور سفر و بر ه است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد ، به نقل از سایت النشره، جورژه کونته، نخست وزیر ایتالیا خاطرنشان کرد که سفرش به لبنان برای اعلام همبستگی با لبنان و ملت آن در عمل است.”نخست‌وزیر ایتالیا در لبنان: در خط مقدم مرحله بازسازی بندر بیروت هستیم”

وی تاکید کرد، لبنان به دولتی که از اعتماد ملت برخوردار باشد، نیاز مبرمی دارد.

نخست‌وزیر ایتالیا در راس هیئتی از کشورش در بعبدا با میشل عون،‌ رئیس‌جمهوری لبنان به هماهنگی امداد رسانی بعد از انفجار بندر بیروت اشاره کرد و گفت: ایتالیا در خطوط مقدم م به خصوص جهت پاسخ‌گویی در مرحله فوق‌العاده و بازسازی است.

نخست وزیر ایتالیا خاطرنشان کرد، ایتالیا به حاکمیت ملت لبنان احترام می‌گذارد و برای تشکیل دولت در اسرع وقت کنار لبنانی‌ها باقی خواهد ماند.

کونته در ادامه افزود، اکنون زمان رقم خوردن یک صفحه جدید در تاریخ لبنان است.‎

نخست وزیر ایتالیا همچنین تصریح کرد که کشورش برای کمک به لبنان در مرحله اضطراری و بازسازی آن در خط مقدم است.

وی تاکید کرد: ما در حمایت، برقراری ثبات و رشد اجتماعی و اقتصادی لبنان مشارکت خواهیم داشت.

سفر نخست وزیر ایتالیا به لبنان چند روز پس از سفر وزیر دفاع این کشور انجام شده است.

کونته سفرش به لبنان را که دو روز به طول می‌انجامد با بازدید از بندر بیروت آغاز کرد.

یک کشتی ایتالیایی نیز به لبنان خواهد رفت و کمک‌ها را به آتش‌نشانان و بیمارستان صحرایی ایتالیایی در اطراف بیروت منتقل خواهد کرد.

قرار است نخست وزیر ایتالیا علاوه بر دیدار با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان با نبیه بری، رئیس پارلمان و مصطفی ادیب، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه و همچنین با نمایندگان جامعه مدنی دیدار و رایزنی کند.

به نقل از رادیو النور، منابع آگاه تصریح کردند که پیش‌بینی می‌شود طی این هفته مصطفی ادیب، نخست وزیر مامور به تشکیل دولت لبنان تغییرات نهائی را در ساختار و چیدمان دولت خود إعمال کند.

منابع در ادامه افزودند، ادیب به زودی به کاخ بعبدا می‌رود تا میشل عون، رئیس جمهور را از چیدمان دولت خود مطلع سازد.

  • منبع خبر : ایسنا