نخست‌وزیر بحرین درگذشت
نخست‌وزیر بحرین درگذشت
دیوان پادشاهی بحرین امروز چهارشنبه از درگذشت نخست‌وزیر این کشور خبر داد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد دیوان پادشاهی بحرین امروز اعلام کرد که خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر این کشور درگذشت.

دفتر پادشاهی بحرین به دلیل درگذشت نخست‌وزیر این کشور اشاره‌ای نکرده است.

دربار سلطنتی بحرین از درگذشت «خلیفه بن سلمان آل خلیفه»، نخست وزیر بحران خبر داد. در بیانیه رسمی دربار بحرین آمده که خلیفه بن سلمان صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ نوامبر) در بیمارستانی در ایالات متحده درگذشته است. این بیانیه افزوده که پیکر نخست وزیر متوفی بحرین به زودی به کشور بازگردانده خواهد شد و در مراسمی خانوادگی و محدود در منامه دفن خواهد شد.

پادشاه بحرین به این مناسبت یک هفته عزای عمومی اعلام و دستور تعطیلی سه روزه سراسری داده است.”نخست‌وزیر بحرین درگذشت”

خلیفه بن سلمان از زمان استقلال بحرین در سال ۱۹۷۱ تاکنون یعنی به مدت  ۴۹ سال نخست وزیر این کشور بود و باسابقه ترین نخست وزیر جهان دانسته می شد.

خلیفه بن سلمان آل خلیفه ۸۳ ساله زاده بحرین و در دهه ۱۹۵۰ مشاور دربار پدرش، شاه اسبق بحرین، بوده است. او علاوه بر نخست وزیری، رئیس چند شورای عالی در حکومت از جمله شورای عالی دفاع و شورای عالی نفت و شورای عالی توسعه اقتصادی و دیوان خدمات مدنی بود.”نخست‌وزیر بحرین درگذشت”

گروه‌های مخالف دولت بحرین، در رأس آنها احزاب و گروه‌های شیعی، خلیفه بن سلمان را به دست داشتن در عملیات سرکوب فعالان متهم می‌کنند و در اعتراضات خود که در سال ۲۰۱۱ درگرفت در رأس مطالباتشان برکناری خلیفه بن سلمان بود.

  • منبع خبر : ایسنا