نخست وزیر اردن: بدون نابودی اشغالگری، صلح برقرار نمی‌شود
نخست وزیر اردن: بدون نابودی اشغالگری، صلح برقرار نمی‌شود
نخست وزیر اردن اعلام کرد، "حق فلسطین برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی در خطوط چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی براساس راهکار تشکیل دو کشور"، همچنان در رأس دستور کار اردن هست و خواهد بود.

نخست وزیر اردن اعلام کرد، “حق فلسطین برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی در خطوط چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی براساس راهکار تشکیل دو کشور”، همچنان در رأس دستور کار اردن هست و خواهد بود.

به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم نوشت، بشر الخصاونه، نخست وزیر اردن در مراسم افطاری اداره امور فلسطین، کمیته‌های خدماتی، نهادهای مشورتی و فعالیت‌های مردمی در اردوگاه‌ها گفت: مساله فلسطین، مساله اصلی ماست، تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت کامل در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، تحقق حق بازگشت آوارگان، حل نهایی همه مسائل یک منافع استراتژیک برای اردن است همانطور که منافعی عالی برای ملت فلسطین و رهبری آن است.

وی با بیان اینکه راه حل عادلانه و جامع برای مساله فلسطین یک اولویت و جزو منافع بین‌المللی است، تاکید کرد: بدون نابودی اشغالگری، رسیدن به صلح و ثبات در منطقه امکان پذیر نیست.

الخصاونه بار دیگر بر مخالفت کامل اردن با هرگونه تلاش برای تقسیم زمانی یا مکانی مسجدالاقصی تاکید کرد و گفت: این نقطه از فلسطین  محل ویژه و انحصاری برای عبادت مسلمانان است و هرگونه اقدام اسرائیل خلاف آن، تجاوزی مذموم و مردود است و ما به هیچ وجه آن را نمی‌پذیریم.

نخست وزیر اردن خاطرنشان کرد: اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر انواع تجاوزات و نقض‌ها را علیه ملت فلسطین انجام داده و در تمامی مراحل تلاش کرده است تا وضعیت تاریخی و قانونی موجود در قدس و مقدسات آن را تغییر دهد.