نسخه جدیدی از گوشی‌ iPhone SE اوایل سال آینده میلادی وارد بازار خواد شد
نسخه جدیدی از گوشی‌ iPhone SE اوایل سال آینده میلادی وارد بازار خواد شد

گزارش‌های جدید منتشر شده نشان می‌دهد که اپل قصد دارد در سه ماهه ابتدایی سال آینده میلادی نسخه جدیدی از گوشی‌ iPhone SE خود را تولید و روانه بازار کند. طبق اطلاعات موجود در این گزارش اپل این روزها مشغول آماده سازی کارخانجات خود در کشور هند است تا کار تولید گوشی آیفون SE 2 را به آن‌ها بسپارد. […]

گزارش‌های جدید منتشر شده نشان می‌دهد که اپل قصد دارد در سه ماهه ابتدایی سال آینده میلادی نسخه جدیدی از گوشی‌ iPhone SE خود را تولید و روانه بازار کند.

طبق اطلاعات موجود در این گزارش اپل این روزها مشغول آماده سازی کارخانجات خود در کشور هند است تا کار تولید گوشی آیفون SE 2 را به آن‌ها بسپارد. پس از تولید گوشی آیفون ۵C و گوشی‌های آیفون SE و همچنین بعضی از نسخه‌های آیفون ۸، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد در سال آینده تولید دومین نسخه از گوشی‌های آیفون SE را هم به این کمپانی بسپارد.

نسخه اول از گوشی‌های آیفون SE که در ماه مارس سال ۲۰۱۶ عرضه شد از پردازنده A9بهره می‌برد. این پردازنده پیش از این در گوشی‌های آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس مورد استفاده قرار گرفته بود. دو گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، سیستم تشخیص اثر انگشت Touch ID و همچنین جک صوتی ۳٫۵ میلی متری دیگر ویژگی‌های این گوشی بودند. آیفون SE در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شد و قیمت نسخه پایه آن ۳۴۹ دلار بود.

اما این گزارش جدید بخشی از ویژگی‌های دومین نسخه از این گوشی را هم فاش کرده است. براساس این اطلاعات گوشی آیفون SE 2 همچنان صفحه نمایش ۴ اینچی در نسخه پیشین خود را حفظ کرده است و این بار از پردازنده جدیدتری با نام A10 fusionبهره می‌برد. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و همچنین دو گیگابایت حافظه رم دیگر ویژگی‌هایی هستند که از نسخه پیشین این گوشی باقی خواهند ماند. این گزارش همچنین اعلام کرده است که دوربین ثانویه این گوشی جدید دارای وضوح ۵ مگاپیکسلی است و باتری با ظرفیت ۱۷۰۰ میلی آمپر ساعت نیز انرژی موردنیاز آن را تامین خواهد کرد. طبق اطلاعات در دسترس این گوشی نیز قرار است در دو نسخه با ظرفیت‌های حافظه ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار شود.