نشست ترامپ با رهبران کنگره بدون نتیجه پایان یافت
نشست ترامپ با رهبران کنگره بدون نتیجه پایان یافت

در حالی که نشست رئیس‌جمهور آمریکا با رهبران کنگره بدون نتیجه بوده است به‌نظر می‌رسد تعطیلی دولت ایالات متحده همچنان ادامه داشته باشد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره روز چهارشنبه بدون دستیابی به نتیجه روشنی برای پایان دادن […]

در حالی که نشست رئیس‌جمهور آمریکا با رهبران کنگره بدون نتیجه بوده است به‌نظر می‌رسد تعطیلی دولت ایالات متحده همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره روز چهارشنبه بدون دستیابی به نتیجه روشنی برای پایان دادن به تعطیلی دولت ایالات متحده پایان یافته است.

نشست ترامپ و رهبران کنگره غیرسازنده بوده و بعد از این نشست نشانه‌های ناچیزی از دستیابی توافق بین ترامپ و دموکرات‌ها نمایان شده است. تعطیلی دولت آمریکا وارد سومین هفته متوالی می‌شود و ترامپ همچنان بر درخواست خود مبنی بر اختصاص بودجه ۵میلیارد دلاری برای احداث دیوار مکزیک پافشاری می‌کند.

ترامپ از رهبران کنگره دعوت کرده است تا برای یک نشست مجدد در روز جمعه به کاخ سفید بیایند. این نشست قرار است یک روز پس از آن برگزار شود که دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را در دست خواهند گرفت.

نانسی پلوسی رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان گفت: قصد دارم طرح مربوط به بودجه را بدون تأمین مالی دیوار مرزی مکزیک در روز پنجشنبه به‌رأی‌گیری بگذارم. ما از رئیس جمهور می‌خواهیم که دولت را مجدداً بازگشایی کند.

چارلز شومر رهبر اقلیت سنای آمریکا نیز گفت: من به‌طور مستقیم از ترامپ خواستم تا یک دلیل خوب و منطقی برای مخالفت با پیشنهاد نانسی پلوسی برای بازگشایی دولت بیان کند ولی رئیس جمهور هیچ پاسخی نداده است.

تعطیلی دولت آمریکا از ۲۲ دسامبر تاکنون ادامه داشته است. کاخ سفید و جمهوری‌خواهان کنگره با پیشنهاد دموکرات‌ها برای بازگشایی دولت مخالفت کرده‌اند.

ادامه مذاکرات دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نشان می‌دهد که دو طرف حاضر به کوتاه آمدن در خصوص درخواست‌های خود نیستند هرچند که دولت در ۱۲ روز گذشته تعطیل بوده است.

در نشست ترامپ و رهبران کنگره، کریستین نیلسن وزیر امنیت داخلی آمریکا و سایر مقام‌های این وزارتخانه اوضاع نابسامان و بحرانی در مرز مکزیک و آمریکا را تشریح کردند و هشدار دادند که مهاجرت غیرقانونی یک تهدید علیه امنیت ملی آمریکا به‌شمار می‌رود.

هوگان گیدلی معاون سخنگوی کاخ سفید نیز در اظهاراتی گفت: دموکرات‌های کنگره برای تأمین مالی دولت و پایان دادن به شرایط کنونی تعطیلی دولت آمریکا به هیچ وجه جدی نیستند. آنها فقط در رسانه‌های خبری به‌دنبال مذاکره هستند.

وی در ادامه افزود: چیزی که ترامپ می‌خواهد، طرحی است که دولت را بازگشایی کند، منابع مالی مورد نیاز دولت را تأمین کند و از مردم و شهروندان آمریکایی حمایت و حفاظت کند، ولی در شرایط کنونی دموکرات‌ها در خصوص این مسئله جدی نیستند.

وی در مصاحبه با فاکس نیوز تأکید کرد: همان طور که می‌دانید آنها جدی نیستند چرا که افراد جدی با طرح و برنامه‌های جدی به‌دنبال مذاکره در رسانه‌های خبری نیستند، این دقیقاً چیزی است که دموکرات‌ها انجام می‌دهند.

نمایندگان دموکرات آمریکا طی هفته جاری قانونی را معرفی کردند که منابع مالی لازم برای وزارت امنیت داخلی تا ۸ فوریه را تأمین خواهد کرد، از جمله بسته ۱٫۳ میلیارد دلاری برای تقویت امنیت مرزها.

طرح دموکرات‌ها به‌خلاف درخواست ۵میلیارد دلاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ساخت دیوار در مرز مکزیک است. این طرح در حالی ارائه می‌شود که ترامپ بار دیگر تأکید کرده است که هیچ راهی جز تعطیلی دولت آمریکا وجود ندارد و او حاضر نیست دست از درخواست ۵میلیارد دلاری خود بردارد.