نشست سه‌جانبه وزرای خارجه بحرین و آمریکا با نتانیاهو
نشست سه‌جانبه وزرای خارجه بحرین و آمریکا با نتانیاهو
وزیر امور خارجه بحرین به منظور مشارکت در نشستی سه جانبه با نتانیاهو و پامپئو چهارشنبه در یک سفر رسمی به اراضی اشغالی می رود.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین، چهارشنبه در نخستین سفر خود پس از امضای توافق نامه برقراری روابط دیپلماتیک بین منامه و تل آویو طی ماه گذشته به اراضی اشغالی می رود.”نشست سه‌جانبه وزرای خارجه بحرین و آمریکا با نتانیاهو”

شبکه عبری “کان” گزارش داد که “این سفر قرار است هجدهم ماه جاری میلادی انجام شود.

این اولین سفر یک مقام عالی رتبه دولت بحرین به اراضی اشغالی است.

رسانه های عبری همچنین گزارش دادند که نشستی سه جانبه طی روز چهارشنبه بین وزیر خارجه بحرین، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی برگزار می شود.

در این دیدار گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز حضور دارد.

همچنین رسانه های صهیونیستی از تلاش ها برای تکمیل توافقنامه پروازهای مستقیم میان بحرین و اراضی اشغالی تا روز چهارشنبه جهت امضای آن در این نشست خبر دادند و گفتند که این توافق اجازه انجام پروازهای مستقیم میان بحرین و اراضی اشغالی را میدهد.”نشست سه‌جانبه وزرای خارجه بحرین و آمریکا با نتانیاهو”

هنوز مشخص نیست آیا توافق های دیگری در این نشست امضا خواهد شد یا خیر.

همچنین هیات بحرینی که روز چهارشنبه وارد اراضی اشغالی می شود شامل وزیر صنعت و گردشگری بحرین است.

رسانه ها گزارش دادند از مهمترین موضوعاتی که قرار است در نشست روز چهارشنبه بررسی شود مساله افتتاح سفارت در قدس و منامه است.

پیش تر اشکنازی در نامه ای به همتای بحرینی خود خواهان افتتاح سفارت شده بود اما بحرین تا این لحظه پاسخ رسمی به این درخواست نداده و احتمال می رود این مساله در نشست چهارشنبه مطرح و بررسی شود.

بحرین چهارمین کشور پس از امارات و اردن در سال ۱۹۹۴ و مصر در سال ۱۹۷۹ است که به عادی سازی روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی پرداخت.”نشست سه‌جانبه وزرای خارجه بحرین و آمریکا با نتانیاهو”

  • منبع خبر : ایسنا