نشست مقامات اتحادیه اروپا و ترکیه در آنکارا و تاکید بر حمایت از ایران
نشست مقامات اتحادیه اروپا و ترکیه در آنکارا و تاکید بر حمایت از ایران

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: ترکیه و اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که از ایران در مقابل تحریم‌ها حمایت کنند. به گزارش خبرگزاري صبح اقتصاد به نقل از نشریه حریت ترکیه، در نشستی که دیروز توسط وزیر امور خارجه ترکیه مولود چاووش اوغلو میان فدریکا موگرینی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) و یوهانس هان (کمیسر […]

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: ترکیه و اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که از ایران در مقابل تحریم‌ها حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاري صبح اقتصاد به نقل از نشریه حریت ترکیه، در نشستی که دیروز توسط وزیر امور خارجه ترکیه مولود چاووش اوغلو میان فدریکا موگرینی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) و یوهانس هان (کمیسر توسعه اتحادیه اروپا) در آنکارا برگزار شد در مورد اهداف مشترک ترکیه و اتحادیه اروپا، لغو تحریم‌های ایران و اهمیت ادامه بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی به توافق رسیدند.

همچنین اتحادیه اروپا و ترکیه در مورد جلوگیری از بازگشت کسانیکه به  گروه تروریستی داعش پیوستند، امنیت هوایی و همکاری بیشتر بین مقامات ترکیه و اتحادیه اروپا به توافق رسیدند.

روند مذاکرات باید ادامه داشته باشد

آنها در رابطه با حل بحران سوریه اظهار داشتند که راه حلی باید برای حل این  بحران یافت و به ماده ۲۲۵۴ اجلاس شورای امنیت سازمان باید اعمال شود، برای همین روند مذاکرات باید ادامه داشته باشد.

در رابطه با  تبادل اطلاعات شخصی میان یوروپل (اداره پلیس اروپا) و  مقامات مسئول ترکیه نسبت به مبارزه با جرم و جنایت سنگین و تروریسم در ۳۰ نوامبر برای امضای یک توافقنامه عملیاتی مذاکره خواهند کرد.