نصرالله: حزب‌الله امروز در قویترین موقعیت خود به سر می‌برد
نصرالله: حزب‌الله امروز در قویترین موقعیت خود به سر می‌برد

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که حزب‌الله امروز در قوی‌ترین موقعیت خود به سر می‌برد. ه نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت شب دهم ماه محرم گفت که ما خواهان ثبات سیاسی در کشور هستیم. وی افزود: منافع حقیقی لبنان در اجتناب از ورود به هرگونه درگیری در سطح […]

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که حزب‌الله امروز در قوی‌ترین موقعیت خود به سر می‌برد.

ه نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی به مناسبت شب دهم ماه محرم گفت که ما خواهان ثبات سیاسی در کشور هستیم.

وی افزود: منافع حقیقی لبنان در اجتناب از ورود به هرگونه درگیری در سطح ملی، نهفته است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که حزب‌الله امروز در قویترین موقعیت خود به سر می‌برد و حتی اسرائیل نیز اعتراف کرده است که حزب‌الله، دومین ارتش منطقه است.

وی با بیان اینکه  “از لحاظ امنیتی لبنان از آمریکا امن تر است”، افزود: تهدید تروریستی بعد از آزادسازی ارتفاعات لبنان از لوث داعش، کم شده است و اما از بین نرفته است.

دبیرکل حزب‌الله با طرح این پرسش که بعد از پیروزی داعش، سرنوشت عربستان و سایر کشورهای عربی خلیج فارس و شما آفریقا چه می‌شد، گفت: اسرائیل نگران است، زیرا داعش در سوریه شکست می‌خورد.

وی گفت: بعد از شکست پروژه داعش که ساخت اسرائیل و برخوردار از حمایت قدرت‌های منطقه‌ای است، پروژه تجزیه منطقه را کلید زدند و ابتدا با اقلیم کردستان شروع کردند.

نصرالله گفت: موضوع به همه‌پرسی یا تعیین سرنوشت ارتباطی پیدا نمی‌کند، بلکه موضوع تجزیه منطقه بر اساس نژاد است.
دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: آنچه در کردستان عراق رخ می‌دهد، کل منطقه را تهدید می‌کند و اسرائیل تنها حامی جدایی اقلیم کردستان است.

نصرالله گفت: نباید به مواضع آمریکا در قبال کردستان عراق اعتماد داشت و برخی از محافل آمریکایی حمایت خود از جدایی اقلیم را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: به حکام عربستان می‌گویم که بعد از جدایی کردستان عراق نوبت به عربستان می‌رسد و این کشور نیز تجزیه خواهد شد، زیرا عربستان بیشتر از همه کشورهای منطقه، شرایط تجزیه را دارد.

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: کشورهایی که بعد از تجزیه تاسیس می‌شوند، ده‌ها سال با یکدیگر درگیر خواهند بود.

نصرالله افزود: تجزیه یعنی منطقه وارد جنگ‌هایی می‌شود که فقط خدا می‌داند که چقدر طول خواهد کشید.

وی تاکید کرد که مشکل با ملت کرد نیست، بلکه مشکل با سیاستمداران کرد است که به دنبال تحقق منافع و اجرای طرح‌های خود هستند.
دبیر کل حزب‌الله  گفت: اگر رهبران کرد ببینند که کشورهای عربی و اسلامی در مخالفت با تجزیه، قاطعیت به خرج می‌دهند، به گفتگو باز خواهند گشت.

نصرالله اظهار داشت: حکام عربستان نوک پیکان پروژه ضد محور مقاومت هستند.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه تصریح کرد: جنگ‌های جدیدی که حکام عربستان می‌خواهند در منطقه به راه بیندازند، به نفع اسرائیل و واشنگتن است.

نصرالله افزود: حکام عربستان می‌گویند آن‌ها می‌خواهند با نفوذ ایران مبارزه کنند ولی در حال حاضر، شکست پروژه‌های آن‌ها نفوذ تهران را تقویت می‌کند.

وی تاکید کرد که مقاومت با کمک همپیمانان خود پروژه صهیونیسم، پروژه خاورمیانه جدید و پروژه داعش را شکست دادند.

نصرالله افزود: تهدید اسرائیل و گروه‌های تکفیری هر چقدر هم که باشد، ما دفاع از کشور و ناموس و ارزش‌های انسانی را رها نمی‌کنیم.