نصرالله: عجله‌ای برای پاسخ به اسرائیل نداریم
نصرالله: عجله‌ای برای پاسخ به اسرائیل نداریم
یک منبع نزدیک به رهبری حزب‌الله لبنان جزئیات جدیدی درباره پاسخ مورد نظر این حزب به حمله اسرائیل در ضاحیه جنوبی بیروت فاش کرد و گفت، هرگز شتابی در اجرای عملیات پاسخ صورت نخواهد گرفت.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد این منبع نزدیک به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، سید حسن نصرالله در نشستی درون حزبی گفته است: می‌توانید راحت بخوابید پاسخ ما امروز نخواهد بود.

به گفته این منبع، نصرالله در این نشست تاکید کرده است: مقاومت تعیین می‌کند کی و کجا این ضربه را وارد کند. مقاومت می‌تواند چهار تا پنج هواپیما را ساقط کند نه بیشتر به طوریکه فعالیت اطلاعاتی (جاسوسی) اسرائیل را محدود و مختل سازد.

سید حسن نصرالله اضافه کرده است: ما سلاح تهاجمی و کیفی خود را هرگز خرج پهپادها نمی‌کنیم.

درباره زمان پاسخگویی نیز سید حسن نصرالله اظهار کرده است: زمانی که حلمه قنیطره رخ داد حریم هوایی آنجا تحت حفاظت بود ما شش شهید دادیم با وجود آن ۱۰ روز صبر کردیم و الان ما عجله‌ای نداریم می‌گذاریم اسرائیلی‌ها در حالت آماده باش باشند.

در این راستا دو منبع مطلع نیز اعلام کردند، حزب‌الله لبنان برای اجرای “ضربه حساب شده” علیه اسرائیل در پاسخ به حادثه بیروت برنامه‌ریزی می‌کند به طوری که هرگز منجر به وقوع جنگ در منطقه نخواهد شد.

این دو منبع مطلع روز سه‌شنبه به خبرگزاری رویترز گفتند، پاسخ حزب‌الله لبنان به شیوه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که منجر به جنگی نشود که نه حزب‌الله و نه اسرائیل آن را می‌خواهند.

این دو منبع افرودند، در حال حاضر رویکرد روی ضربه حساب شده است اما شیوه‌ای که باید اجرا شود مساله دیگری است.

حزب‌الله لبنان صبح روز یکشنبه اعلام کرد، یک فروند پهپاد اسرائیلی در ضاحیه جنوبی بیروت سقوط کرده است (ضاحیه جنوبی خاستگاه حزب‌الله لبنان محسوب می‌شود) در حالیکه پهپاد دیگری در آسمان همین منطقه منفجر شد. بیروت نیز بلافاصله وقوع این رخداد را تایید کرد و آن را تجاوزی علنی از سوی اسرائیل علیه حاکمیت لبنان خواند.

وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای از نماینده دائم خود در سازمان ملل خواست فورا شکایت‌نامه‌ای را در محکومیت این نقض حاکمین لبنان تقدیم شورای امنیت کند.

  • منبع خبر : ایسنا