نظارت بر صرافان منتظر مجوزبانک مرکزی/رسیدگی به تخلفات طی دو هفته
نظارت بر صرافان منتظر مجوزبانک مرکزی/رسیدگی به تخلفات طی دو هفته

دبیرکل کانون صرافان با بیان اینکه مسئولیت نظارت بر کار صرافان برعهده بانک مرکزی است،گفت:در کنار این،کمیته داوری را تشکیل داده ایم تا اگر مردم نسبت به عملکردصرافی ها شکایت دارند، رسیدگی کنیم. به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد رضا ترکاشوند با تاکید بر اینکه مسئولیت نظارت بر کار صرافان برعهده بانک مرکزی است،گفت: با […]

دبیرکل کانون صرافان با بیان اینکه مسئولیت نظارت بر کار صرافان برعهده بانک مرکزی است،گفت:در کنار این،کمیته داوری را تشکیل داده ایم تا اگر مردم نسبت به عملکردصرافی ها شکایت دارند، رسیدگی کنیم.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد رضا ترکاشوند با تاکید بر اینکه مسئولیت نظارت بر کار صرافان برعهده بانک مرکزی است،گفت: با این وجود، در کانون صرافان کمیته داوری تشکیل داده ایم تا اگر مردم نسبت به عملکردصرافی ها شکایتی دارند، رسیدگی کنیم.

وی افزود:  اگر شهروندان نسبت به عملکرد صرافی ها شکایتی دارند، می توانند شکایت خود را با کانون صرافان در میان بگذارند و ما نیز تلاش خواهیم کرد که به شکایت آنها ظرف کوتاه ترین مدت رسیدگی کنیم؛ در همین ارتباط اگر شکایتی در کانون به ثبت برسد، صراف را احضار کرده و در کمیته داوری موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد و طی دو هفته به مساله رسیدگی می کنیم.

وی گفت: علاوه بر رسیدگی به شکایات مردم از صرافی ها  که در حال حاضر در کمیته داوری کانون در حال انجام است، قصد داریم واحد بازرسی و کنترل صرافی‌ها را راه اندازی کنیم تا بصورت دوره ای بتوانیم از صرافی ها بازرسی به عمل آوریم؛ البته این اقدام نیازمند مجوز بانک مرکزی است و ما درخواست آن را ارائه داده ایم.

ترکاشوند با تأکید بر ضرورت خرید ارز از صرافی های مجاز به مردم هشدار داد: خریدهای خیابانی از دلالان ممکن است منجر به فروش دلارهای تقلبی شود که در خارج از کشور برای مسافران دردسرساز خواهد شد.

دبیرکل کانون صرافان افزود: هر کجای دنیا فردی را با ارز تقلبی دستگیر کنند، دو سال زندانی خواهد شد و بنابراین به مردم توصیه می کنیم حتما ارز را از صرافی های مجاز خریداری کنند.

ترکاشوند تأکید کرد: تمام خواسته کانون صرافان از دولت در بازار ارز آن است که نرخ بر اساس ساز و کار بازار ، و عرضه و تقاضا تعیین شود که البته منظور از سازوکار بازار رها بودن نیست، بلکه دولت نباید پی در پی به عنوان یک بازارساز وارد شده و به یکی از بازیگران بازار تلقی شود و اجازه ندهد عرضه و تقاضا، نرخ را تعیین کند.

وی گفت: دولت باید به عنوان یکی از بازیگران بازار اجازه دهد تا مکانیزم عرضه و تقاضا شکل گرفته و زمانی که قیمت بالا رفت، عرضه را افزایش دهد و زمانی که نرخ کاهش یافت، عرضه را کاهش دهد، در این صورت می تواند به مکانیزم بازارسازی خود به شکل واقعی جامه عمل بپوشاند./منبع مهر